۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۸۹۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی:
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: دشمن با هدف قرار دادن زیر ساخت‌ها در صدد بدبین کردن مردم به انقلاب و اثبات ناکارآمدی نظام است.
به گزارش پایداری ملی، منطقه خراسان، سیدابوالفضل احمدی امروز 21 مردادماه در همایش یک روزه پدافند غیر عامل در حوزه زیستی در سبزوار با بیان این مطلب اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند این مفهوم و تفکر را القا کنند که نظام جمهوری اسلامی از اداره امور ناتوان و نمی‌تواند یک مدل حکمرانی مطلوب ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایران به‌عنوان کشور اسلامی و تنها کشور تشیع مدل حکومتی دارد که منافع سایر کشورها را به خاطر می اندازد و برای توسعه پایدار نباید جذب و جزم در نظام بین‌المللی شد.

احمدی گفت: حوزه پدافند غیر عامل فرا جناحی و محور وحدت همه جناح ها است و برای توسعه پایدار در همه ساختارها باید ژن دفاع در اندیشه همه شهروندان، کارکنان، مسئولان و مدیران کشور نهادینه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: این استان 834 کیلومتر مرز مشترک با 2 کشور همسایه افغانستان و پاکستان دارد کشورهایی که به سبب نداشتن راهبرد بلند مدت سیاسی کانون آشفتگی، بی نظمی و بی تدبیری هستند.

احمدی ادامه داد: با سرکوب نیروهای تکفیری در عراق و سوریه شرق ایران یک تهدید محسوب می شود گرجه نیروهای امنیتی اطلاعاتی در عمق 400 کیلومتری تحرکات دشمن را رصد می‌کنند.

وی گفت: خراسان رضوی کانون قطعی، حتمی و مستمر نیروهای تکفیری است و مشهد مقدس با سالانه بیش از 28 میلیون زائر بیشتر در معرض تهدید قرار دارد.

احمدی گفت: خراسان در افق 1400 برنامه ریزی بلند مدت طرح ریزی کرده تا بعنوان امن ترین استان کشور از طریق نظام برنامه ریزی استراتزیک و مدیریت راهبردی تعیین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: 13 راهبرد دفاعی غیر عامل در قالب 144 طرح طراحی شده و بعنوان پیشروترین استان هم اکنون 28 فرمانداری و شعبه پدافند غیر عامل در ان فعالیت دارند.

احمدی ادامه داد: 110 کمیته پدافند در سطح دستگاه‌ها شکل گرفته و قرارگاه عملیاتی تاکتیکی برنامه ریزی شده تا با ارتقا سطح مصونیت دستگاهها و زیر ساخت ها تهدیدات کشور و خراسان هوشمندانه رصد و شناسایی شود.

طرح‌های عمرانی سبزوار دارای پیوست پدافند غیرعامل است

در ادامه این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز طی سخنانی گفت: در راستای کاهش خسارت‌ها همه طرح‌های عمرانی شهرستان دارای پیوست پدافند غیرعامل است.

احمد برادران افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز پدافند غیرعامل بیشترین تاکید را بر پیشگیری دارد تا هزینه های درمان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم و آگاهی دادن از پدافند غیر عامل و عملکرد دستگاهها در این حوزه گفت: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی و همکاری همه نهادها، دستگاه ها و مردم است.

برادران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در افزایش اقتدار ملی و امنیت کشور نقش مهمی دارد، گفت: باید با شناسایی تهدیدات کشور را مقابل تهاجم دشمن مصون کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: پدافند غیرعامل یک مصونیت سازی است تا آسیب ها در مقابل تهدید دشمن به حداقل برسد.

علیرضا مسلم افزود: برگزاری مانورهای مختلف در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان دستگاهها و زیر ساخت ها استان را برابر تهدید دشمن مصون و واکسینه می‌کند.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل موضوع کلان و فراگیر است که موضوعات متعدد زیستی، فناوری اطلاعات،صنایع، رسانه‌ها، انرژی، حمل‌ونقل و مواد غذایی با آن ارتباط دارد .

مسلم گفت: مهمترین تهدید پدافند غیر عامل در حوزه مسائل زیستی و در سه بخش طبیعی، دست کاری شده و مصنوعی است که می تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.

وی افزود: هدف دشمن در پدافند غیر عامل اسیب به زیر ساخت های اساسی کشور است و را مقابله با آن تشخیص درست و مقابله سریع با این عوامل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر