۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۷۵
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: طی چهار سال گذشته هیچ گزارشی مبنی بر بیماری مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو در استان نداشتیم.
به گزارش پایداری ملی،«علیرضا رفیعی‌پور»، امروز(15 مردادماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین سال است که خراسان‌جنوبی از نظر بیماری تب برفکی سالم است. 

وی افزود: امسال در حوزه پدافند غیرعامل و باقی‌مانده‌های دارویی، فعالیت‌های مهمی را پیش خواهیم گرفت. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که کلید تجارت جهانی در دست سازمان دامپزشکی کشور است، تصریح کرد: اگر در بحث بیماری‌های دامی و مسائل مربوط به دامپزشکی،   هیچ‌گونه خروجی منفی در تجارت نخواهیم داشت. 

40 درصد اشتغال مردم خراسان‌جنوبی در حوزه دام و طیور است

رفیعی‌پور با بیان این‌که 40 درصد اشتغال مردم استان در حوزه دام و طیور است، افزود: اگر در حوزه دام و طیور، بیماری‌هایی وجود داشته باشد، این میزان اشتغال به خطر خواهد افتاد و این امر جبران‌ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان این‌که سازمان دامپزشکی کشور یکی از سازمان‌هایی است که با تمام توان خود در راه تحقق بهداشت عمومی تلاش می‌کند، اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان نیز با تکیه بر توان علمی متخصصان خود در این راه تلاش می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی یادآور شد: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در آگاهی‌بخشی نسبت به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بسیار اثرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر