۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۸۵۸۰
حری در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شوشتر:
شورای پدافند غیرعامل شهرستان شوشتر با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و فرماندار شوشتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی در این نشست محمد حری مدیر کل پدافند غیر عامل استان خوزستان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و به نقل از ایشان پدافند غیرعامل را همچون مصون سازی بدن انسان دانست، که این مصون سازی یکی از اهداف پدافند غیرعامل می باشد.

در ادامه حری به تشریح ماهیت تهدیدات و آسیب پذیری ها پرداخت و مصون سازی در مقابل تهدیدات غیرطبیعی و خصمانه را از اهداف مهم پدافند غیر عامل دانست و افزود، دیگر تهدیدات ما تنها به تهدیدات نظامی خلاصه نمیشود و در دنیای پر مخاطره و پرسرعت امروز ماهیت آن ها دائما در حال تغییر است و ما باید دائما در حال رصد تهدیدات نوین باشیم، حری ضمن اشاره به تهدیدات سایبری و تهدیدات زیستی و تاکید بر اهمیت آن به مباحث مطرح شده در کنفرانس امنیتی مونیخ پرداخت و بیان کرد :تهدیدات سایبری و زیستی از مهم ترین تهدیدات آتی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان بیان کرد: اتفاقات بهمن و اسفند ماه سال گذشته برای خوزستان یک هشدار جدی بود، تا به ما نشان دهد برای بروز حادثه عملا آمادگی کافی را نداریم. وی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث آبشاری به جداسازی و عدم وابستگی خدمات زیرساختی به یکدیگر تأکید کرد.


حری با اشاره به شناسایی دارایی های کلان و آسیب پذیری های استان در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل استان تاکید کرد: در سطح شهرستانی نیز می بایست شوراهای شهرستان ها به ریاست فرمانداران نسبت به احصاء دارایی های دارای اهمیت، تهدیدات پایه و آسیب پذیری های شهرستان اقدام کنند.


وی در بخش دیگری با اشاره به مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: برای سنجش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی استان، مانور قطع برق و آماده بکاری مولدهای برق اضطراری در سطح استان را اجرا خواهد شد.


همچنین مصطفی سمالی فرماندار شوشتر افزود: ما آمادگی کامل برای شناسایی تهدیدات و بویژه تهدیدات حوزه زیستی با توجه به نیازهای شهرستان را داریم که این اتفاق همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان با اداره کل پدافند غیرعامل استان را می طلبد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر