۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۸۴۳۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: ارگ تاریخی بم نمونه بارزی از پدافند غیرعامل است.
به گزارش پایداری ملی، پیمان سلاجقه عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان بم اظهار داشت: کار اصلی پدافند غیرعامل روبه‌رو شدن با تهدیدات دشمن است و ارگ تاریخی بم از نظر ساختاری که مردم‌نشین و حاکم‌نشین در یک مکان دور هم جمع شده‌اند یک نمونه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه شکل پدافند غیرعامل تغیر کرده است، زیرا تهدیدات به صورت سایبری، شیمیایی، زیستی و نظامی هستند که تهدیدات نظامی در ردیف آخر قرار گرفته است.

سلاجقه با بیان اینکه تهدیدات نظامی هزینه‌های هنگفتی برای دشمن دارد، خاطرنشان کرد: دشمن رو به تهدیداتی کم هزینه و باتخریب زیاد آورده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: در بحث پدافند غیرعامل باید توجه کنیم که در سایر جنگ‌ها به محصولات کشاورزی نیز توجه می‌شود به طور مثال اگر نخل‌های بم به آفاتی مبتلا شوند گرچه برای دشمن هزینه کمی دارد اما تخریبش زیاد است و اقتصاد خانواده‌های بمی را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند یک درصد از اعتبارات تملک داریی را در زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند که پیشگیری از افزایش خسارات و ایجاد آمادگی در سوانح مختلف است.

سلاجقه خواستار تجهیز جایگاه‌های سوخت، بیمارستان‌ها و ... به دیزل برق اضطراری شد و تاکید کرد: در مورد حملات بیوتروریسم مخازن آب شهری و چاه‌ها به ویژه سد نساء بم در اولویت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: هفت نوع مورد حیاتی در حوزه پدافند غیرعامل وجود دارد که شامل نان، آب، غذا، امنیت، ارتباطات، بهداشت و درمان و انرژی است.

سلاجقه بیان داشت: استان کرمان به چهار پهنه تقسیم شده است که شهرستان بم به عنوان پهنه دوم و دومین شهر استان به لحاظ اینکه سومین قطب خودروسازی کشور است، مورد توجه استان در بحث پدافند غیرعامل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر