۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۸۰
امنیت سایبری، به عنوان چالشی عمیق در جهان امروز، یکی از کلیدی‌ترین محورهای سفر اخیر نخست‌وزیر هند به اسرائیل، بوده است.
به گزارش پایداری ملی، نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر هند، امنیت سایبری را یکی از محورهای اصلی گفتگوهای خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد.

نتانیاهو، اخیراً در کنفرانس سایبر ویک 2017 (Cyber Week 2017) که در دانشگاه تل‌آویو برگزار می‌شد، گفت: «زمانی استقرار شرکت‌ها در اسرائیل، نقطه ضعف به شمار می‌رفت؛ اما اکنون، هنگامی که سخن از امنیت سایبری به میان می‌آید، شرکت‌های اسرائیلی، از نوعی مزیت و برتری برخوردارند. همه‌ی دنیا، ما را می‌خواهند و به اینجا می‌آیند.»

وی در ادامه، افزود که مودی، یکی از مهم‌ترین نخست وزیران جهان، به منظور تعمیق همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، از جمله امنیت سایبری، به تل‌آویو سفر خواهد کرد.

سفر سه روزه‌ی نخست‌وزیر هند به سرزمین‌های اشغالی و ملاقات با مقامات این رژیم، از روز چهارم جولای آغاز خواهد شد. نتانیاهو با ادعا و تأکید بر افزایش مقبولیت اسرائیل در جهان، این رژیم را یکی از غول‌های نوظهور فناوری در همه‌ی جنبه‌ها و زمینه‌ها، دانست.

نتانیاهو با اشاره به رشد قابل توجه صنعت امنیت سایبری در این رژیم، گفت: « در سال‌های اخیر، 600 تا 700 استارت آپ در اسرائیل، آغاز به کار کرده‌اند. این آمار، از منظر ژئومتریک، رشدی سریع و شتابان، محسوب می‌شود.»

دیدار فردای نارندرا مودی، از اسرائیل، اولین سفر رسمی یک مقام هند، به فلسطین اشغالی، محسوب می‌شود. مودی و نتانیاهو، پیش از این نیز، دو بار در خارج از خاک دو کشور و در حاشیه‌ی اجلاس‌های بین‌المللی، دیدارهایی داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر