۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۰۸
مشاور فناوری اطلاعات استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:
مشاور فناوری اطلاعات استاندار، به توسعه مراکز داده متمرکز با سرویس ابری و امنیت اشتراک اطلاعات را جزه ضروریات اقتصاد مقاومتی برشمردند و اعلام کردند که به جای اینکه هرسازمانی برای خودش مرکز داده استاندارد با اتاق¬های: اصلی، UPS، ژنراتور، مانیتورینگ و همچنین تجهیزات سرمایشی ایجاد و آن را نگهداری نماید می-توان همه این کارها را یک بار انجام و برای صدها و شاید هزاران سازمان استفاده نمود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر جابر کریمپور، مشاور فناوری اطلاعات و امنیت شبکه استاندار آذربایجان شرقی ، در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، به اهمیت اینترنت و شبکه در سازمان­ها پرداخت و گفت: " نسل ما اولین نسل بشریت است که پردازش اطلاعات با ماشین و ارتباطات زنده را تجربه کرده است و در آینده بشریت در مورد نسل ما کتاب­های تاریخی خواهند نوشت" .

وی در ادامه به مفاهیم سالم بودن، امنیت و حریم خصوصی پرداخته و سه پایه­: محرمانگی، دسترس پذیری و صحت اطلاعات را تشریح کرد.

به گفته کریمپور، هکرها علاوه بر دزدی اطلاعات سازمان به اخلال در دسترسی اطلاعات و تغییر اطلاعات هم فکر می کنند. زیرا با اخلال در دسترسی داده­های سازمان، روند کار سازمان مختل و خسارات مالی و حتی جانی وارد می­شود که در مواردی جبران خسارت غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر اطلاعات یک سازمان نیز یک حمله سایبری مهم و تخریب محسوب می­شود و بسته به نوع سازمان، اهمیت می­یابد.
وی گفت: هکر همیشه یک فرد متخاصم نیست بلکه امروزه گروه­های سازمان یافته، سازمان­های اطلاعاتی، ارتش­های سایبری برخی کشورها و آزمایشگاه­های امنیت اطلاعات، نمونه­ هایی از هکرهای خطرناک هستند.

دکتر کریمپور ضمن تشریح روند حمله هکرها به سازمان­‌ها، به پایه­‌های اساسی امنیت اطلاعات مانند امنیت فیزیکی، امنیت عملیاتی و مدیریت امنیت پرداخت که در این میان، استاندارد سازی مراکز داده، به روز رسانی نرم­افزارها و آنتی ویروس های مجوز دار، نصب و تنظیم فایروال­ها، پشتیبان­گیری از اطلاعات و داشتن خط و مشی مدیریت امنیت اطلاعات را جزء اولویت­های سازمان­ها دانست.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار، به توسعه مراکز داده متمرکز با سرویس ابری و امنیت اشتراک اطلاعات را جزه ضروریات اقتصاد مقاومتی برشمردند و اعلام کردند که به جای اینکه هرسازمانی برای خودش مرکز داده استاندارد با اتاق­های: اصلی، UPS، ژنراتور، مانیتورینگ و همچنین تجهیزات سرمایشی ایجاد و آن را نگهداری نماید می­توان همه این کارها را یک بار انجام و برای صدها و شاید هزاران سازمان استفاده نمود.

وی سه موضوع تشریح طریقه مدیریت مراکز داده متمرکز و نحوه ارائه سرویس ارتباطات فیبرنوری سازمان­ها با مراکزو ساخت سازه و تجهیز مراکز را جزء ضروریات توسعه مراکز دانستند و ادامه دادند: متاسفانه در حال حاظر بستر ارتباطی مناسب وجود ندارد و فیبر نوری در انحصار شرکت مخابرات است. سازمان­ها برای افزایش کیفیت و تقلیل هزینه به ارتباطات رادیوئی با قدرت فرکانسی غیر استاندارد پرداخته اند و این عمل باعث شده است که تبریز به یک شماکروویو بزرگ تبدیل شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر