۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۸۰۸۰
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:
مدير آب و فاضلاب کشور گفت: به زودي مخازن و سامانه‌ آبرساني اضطراري در سراسر کشور احداث و تمامي شهرهاي ايران بايد از اين سامانه بهره‌مند شوند.
به گزارش پایداری ملی، حميدرضا جانباز در آيين‌ بهره‌برداري از نخستين مرکز و سامانه آبرساني اضطراري کشور گفت:با توجه به حادثه‌خيز بودن کشو،توسعه و گسترش مخازن و سامانه‌هاي اضطراري براي تأمين آب از اهميت بالايي برخوردار است.

جانباز ادامه داد:چنين طرح‌هايي بايد در قالب مباحث پدافند غيرعامل اجرايي شود، بنابراين با تفاهمنامه‌اي که با آموزش و پرورش داشته‌ايم، قرار است آموزش‌ لازم در زمينه چگونگي استفاده از سامانه‌هاي آب در مواقع اضطراري در مباحث درسي دانش‌آموزان گنجانده شود.

مديرعامل آب و فاضلاب کشورادامه داد: قراراست تعداد زيادي از اين مخازن و سامانه‌ها در نقاط مختلف تهران احداث شود،بنابراين درآينده تمامي شهرهاي ايران بايد ازاين سامانه بهره‌مند شوند.

جانباز افزود:پس از استقرار سامانه‌هاي آبرساني اضطراري،از طريق شوراياري‌ محلات، نشست‌هاي توجيهي براي شهروندان برگزار خواهد شد تا آشنايي لازم با اين سامانه‌ها را فرابگيرند.

بنا بر اين گزارش، نخستن مرکز آبرساني اضطراري امروز با ظرفيت 100 هزار ليتر براي شرايط خاص مانند وقوع حوادث طبيعي طراحي شده است که در شرايط بحراني،در 
سه روز ابتدايي براي 11 هزار نفر به ازاي هر نفر 3 ليتر در روز آب مورد نياز را تأمين کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر