۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۹۵۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: ترسیم کارکردهای بهزیستی در افزایش ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری از تهدیدات مدرن و نوین دشمن در دستور کار پدافند غیرعامل قرار دارد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخائی در جلسه پدافند غیرعامل اداره بهزیستی استان سمنان کسب رضایتمندی و ارائه خدمات‌رسانی به اقشار مختلف مردم را یکی از اقدامات مهم پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی می‌تواند راهکارهای مقابله با آسیب‌پذیری‌های اجتماعی را با آموزش تخصصی و برگزاری رزمایش‌ها در این عرصه به آحاد مردم معرفی کند و دررسیدن به اهداف پدافند غیرعامل در این بخش کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها و رزمایش‌ها با محوریت شناخت بیشتر تهدیدات نوین در جامعه متناسب باارزش‌های فرهنگی است افزود: باوجود ارتباط گسترده سازمان بهزیستی با اقشار مختلف مردم و قشر آسیب‌پذیر نقش کلیدی در اجرای پدافند مردم محور دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان حضور مردم را مهم‌ترین محور پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمنان دانست و گفت: در بخش بازدارندگی مهم‌ترین عامل در تهدیدات و توطئه‌های دشمن حضور پرشکوه مردم درصحنه است چراکه عامل بقا و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت ویژه پدافند مردم محور بیان کرد: تهدیدهای امروزی ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته که حملات سایبری و تهدیدهای زیستی (بیوتروریسم) و تهاجم‌های غیرمستقیم دشمنان ازجمله مهم‌ترین آنان است.

کارخائی مقابله با تعدادهای امروزی را نیازمند ارائه دستگاه‌ها و راهکارهای جدید و نوین عنوان کرد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل ماهیت پیشگیرانه دارد که در حوزه‌های جنگ نرم، اقتصادی، مردم محور، سایبری و غیره فعالیت دارد.

وی حفظ آمادگی در مقابل انواع تهدیدات، جلوگیری و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و اذعان کرد: کار در بهزیستی و خدمات‌رسانی به گروه‌های مخاطب به‌ویژه مددجویان و نیازمندان که نسبت به دیگر اقشار احساسی‌تر و شکننده‌تر هستند بسیار حساس و مهم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به اقدامات تروریستی به مجلس و مرقد امام (ره) بیان کرد: این اقدامات کورکورانه نشان ضعف و زبونی و کینه خصمانه آن‌ها با ملت ایران دارد که موجب ایستادگی و همدلی و وحدت بیشتر ملت در مقابل دشمنان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر