۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۶۲
رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در جمع کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن تبریز گفت: عمده برداشت‌های غیر مجاز و جرائم اقتصادی از شهروندان به جهت عدم آگاهی از نحوه نگهداری و محافظت از اطلاعات بانکی می‌باشد.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ محسن محمودی با حضور در جمع کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن تبریز بیان کرد:  امروزه امنیت در فضای مجازی با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی و تجارت الکترونیک بسیار زیاد شده و خدمات و امکاناتی که در دنیای مجازی فراهم شده است بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. فروشگاه‌های اینترنتی‌، بانکداری الکترونیک، خبرگزاری‌ها، آموزش‌های الکترونیک، ارتباط با دیگران‌، نشر عقاید و افکار‌ها و … همه در این دنیای مجازی بین مردم جا باز کرده است.

اين مقام انتظامي بانکداری الکترونیک را فرصتی برای دسترسی آسان به فعالیت‌های بانکداری بیان کرد و افزود: در این نوع بانکداری علی‌رغم مزیت‌هایی مانند بهبود کارایی، سرعت، آسانی کار، عدم محدویت زمانی و مکانی و ... مخاطرات فراوانی را نیز به همراه دارد که برخی از این مخاطره‌ها عبارت‌اند از: سرقت و جعل شماره رمز کارت اعتباری، دسترسی به اطلاعات شماره‌ حساب مشتری، تغییر اطلاعات شخصی و مواردی از این ‌دست می‌باشد.

وی در ادامه یکی از مخاطرات بانکداری الکترونیک را درگاه‌های جعلی یا همان فیشینگ برشمرد و افزود: در این روش تبهکاران با طراحی و ایجاد درگاه جعلی بانک‌ها (فیشینگ) افراد را با شیوه و شگردهای مختلف به این درگاه جعلی هدایت کرده و با به دست آوردن اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 اقدام به سرقت و خالی کردن حساب آنها می‌کنند.

رئیس پليس فتا آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: جهت بهره مندی از فن آوریهای نوین که یکی از آن، استفاده از بانکداری الکترونیک می باشد باید نحوه استفاده صحیح و درست آن را به طور دقیق یاد گرفته و مشخصات بانکی خود را نیز در اختیار دیگران حتی آشنایان قرار ندهیم.

وی افزود: کاربرانی که اطلاعات کافی در خصوص فضای سایبر و تهدیدات آن ندارند به جهت سهل انگاری و ساده انگاری در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند که یکی از راهکارهای آن بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص فضای مجازی است.

سرهنگ محمودی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري، پليس فتا آمادگي مقابله با جرائم رايانه‌اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرائم رايانه‌ای مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر