۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۸۴۱
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درباره مشاهده موارد بیماری در انسان ها، مبارزه با عوامل بیماری زا در بخش دام در روستا‌ها و شهرستان‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان و مازندران تشدید شده است.
به گزارش پایداری ملی، مهدی خلج با اعلام اینکه تاکنون حدود 4 میلیارد تومان سم برای مقابله با کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو مصرف شد است و سمومی که مصرف شده است از سال گذشته خریداری شده بود، افزود: برای خرید سموم مورد نیاز اقدام کردیم و تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد برای رعایت ضوابط زیست محیطی با اجرای روش‌های مدیریت پیشگیری، از سموم کمتری استفاده شود.
مبارزه با

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درباره مشاهده موارد بیماری در انسان ها، مبارزه با عوامل بیماری زا در بخش دام در روستا‌ها و شهرستان‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان و مازندران تشدید شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تاکنون سازمان تمام سموم خریداری شده را در استان‌ها توزیع کرده است و استان‌ها نیز از منابع استانی برای تامین سموم مورد نیاز اقدام کرده اند.

خلج گفت: جلوگیری از کشتار دام در کشتارگاههای غیرمجاز و کشتار در مکان‌های غیر از کشتارگاه‌های صنعتی، مبارزه با انگل‌ها و کنه‌ها، الزام رعایت اصول نگهداری گوشت در سردخانه و یخچال به مدت 24 ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو بویژه در 5 استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است.

وی افزود: گردشگران طبیعی بهتر است از پمادهای دور کننده کنه‌ها استفاده کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: افرادی که برای تفریح به مناطق روستایی می‌روند اگر در این مناطق گوشت قرمز تهیه می‌کنند حتما گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگه دارند سپس مصرف کنند.

خلج تاکید کرد: ویروس بیماری تب کریمه کنگو در طبیعت پایدار است و براساس شواهد علمی قابل حذف نیست بنابراین صاحبنظران جهانی برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری بر آموزش عمومی تاکید دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر