۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۷۷۱۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نسخه‌های جهانی به درد ما نمی‌خورد بلکه باید خود را بر اساس اسلام و تعالیم اهل بیت (ع) بسازیم.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌ حاج‌ابوالقاسم‌دولابی‌ ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه اسلام برای زندگی انسان برنامه جامع و کاملی دارد، اظهار داشت: امروز پس از 1400 سال هشت کشور جهان به این نتیجه رسیدند که باید به جای زندان خدمات اجتماعی ایجاد کرد چون اثر آن از زندان بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به آیه 150 سوره مائده افزود: خداوند مومنان را به نفس خود دعوت می‌کند و اینکه هرکس مراقب نفس خود باشد و اگر انسان هدایت شودحتی همه عالم هم گمراه شود هیچ گاه به خطا نمی‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: روایتی از امام علی (ع) نقل شده ‌که رهبر معظم انقلاب آن را در محل کار خود نصب کردند، کسی که خود را امام مردم قرار می‌دهد ابتدا باید پیش از آن که مردم را با زبان دعوت به حق وخوبی کند با سیره و نفس خود این کار را انجام دهد.

حاج‌ابوالقاسم‌دولابی‌ تصریح کرد: کسی که دیگران را به اخلاق دعوت می‌کند باید پیش از دیگران در این زمینه پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه نسخه‌های جهانی به درد ما نمی‌خورد بلکه باید خود را بر اساس اسلام و تعالیم اهل بیت (ع) بسازیم، افزود: امام علی (ع) فرمودند ای انسان درمسیر هدایت از تعداد خود نترسید چون اگر حق باشید گمراهی مردم شما را به گمراهی نمی‌کشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از نکات اخلاقی در آیه 52 سوره انعام این است که خدا به پیامبر (ص) گفت مومنانی که مال دنیا ندارند را طرد نکن و از خود نران، حفظ نیروهای مخلص و توده‌های مردم مهم تر است از جذب سرمایه داران فاسداست.

حاج‌ابوالقاسم‌دولابی‌ بیان کرد: نباید توده‌های مردم و بسیجی‌ها را از خود برانیم و به آن‌ها اهانت شود تا سرمایه‌های فلان شخص مسئول وارد کشور شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام خمینی (ره) گفت انقلاب برای محرومان است و باید قدردان آن‌ها باشیم، محرومان متدین وفادار به نظام هستند مسولان بدانند توده‌های مردم و مومنان بر مستکبران ارحجیت دارند.

وی با اشاره به آیه 68 سوره انعام گفت: مؤمن از حضور درمجالس اهل باطل دوری کند، مجالسی که خدا و علما مورد اهانت هستند باطل هستند و اگر با اهل گناه همنشین شدی هم زمره آن‌ها خواهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام علی (ع) فرمود اگر وارد مجلسی شدی و نسبت به اهل بیت (ع) توهین شد، نشستن در آن مجلس گناه است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امام علی (ع) گفت کسی که با اهل هوا و هوس بنشیند ایمانش را از دست می‌دهد، خدا به موسی گفت در مجلسی که در آن گناه نمی‌شود بنشین و سخن بگو و آن‌ها را به عنوان دوست خود انتخاب کن.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر