۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۶۰۶
سردار مهدی پور گفت: به تعریف مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یعنی همه اقدامات غیر مسلحانه ای که باعث شود کشور در مقابل تهدیدهای احتمالی اعم از سیاسی، امنیتی، جنگی و هر عامل تحریک کننده مصون نگهدار دارد.
به گزارش پایداری ملی، جانشین معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش بسیج و پدافند غیرعامل اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر را به همه مردم ایران تبریک و تهنیت عرض می نمایم. این روز عزیز که برای ما ایرانیان یک افتخار محسوب می شود، به همه دنیا نشان دادیم که پای انقلاب و ارزش های ایستاده ایم و در برابر دشمنان با اعتقاداتمان پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: در خصوص آزاد سازی خرمشهر همه دنیا بر این باور بودند که عراق به هیچ وجه این شهر را از دست نمی دهد چراکه از نظر تجهیزاتی و ادوات جنگی در شرایط فوق العاده ای بودند. وقتی خرمشهر آزاد شد هیچ یک از رسانه های دنیا حاضر نبود تا این خبر را کار انتشار کند. اما وقتی از صحت و درستی خبر آگاه شدند، مجبور با انتشار سراسری آن در جهان شوند و همگان انگشت به دهان ماندند.

سردار مهدی پور در مورد یکی از اتفاقاتی که در حول جریان آزاد سازی خرمشهر زمانی که در بخش پشتیبانی فعالیت داشت عنوان کرد: برای فتح خرمشهر غیر از نیروهای سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و حتی خود مردم به عنوان راهنما شرکت داشتند. تمام امکانات و تجهیزات ایران به کار گرفته شده بود اما به قدری کشته زخمی به عقب جبهه ها فرستادند که از تهران خبر آمد که چه عملیاتی در حال انجام است که اینقدر مجروح تیکه پاره است؟! به قدری مجروح و شهید زیاد بود که حتی صندلی های ماشین ها را باز می کردند تا تعداد افراد زخمی بیشتری در آن قرار دهند.

جانشین و معاون رئیس سازمان سلامت پدافند غیرعامل کشور در مورد نقش پدافند غیرعامل پس از جنگ سخت گفت: به تعریف مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یعنی همه اقدامات غیر مسلحانه ای که باعث شود کشور در مقابل تهدیدهای احتمالی اعم از سیاسی، امنیتی، جنگی و هر عامل تحریک کننده مصون نگهدار دارد.

وی تصریح کرد: سیاست ایران همیشه دفاع بوده، بنابراین در خصوص بحث های امنیتی و مهم تر از آن موضوع پدافند غیرعامل برنامه هایی داشته است. بسیج در این مورد از دیگر نهاد بسیار کارآمد تر خواهد بود چراکه هم ارتباط نزدیکی با مردم دارد و هم از قشرهای مختلف افراد متخصصی را دارا است.

مهدی پور گفت: وزارت نفت هم در خصوص پدافندغیر عامل بی ثمر نبوده و در زمان جنگ با صادرات منابع و فرآورده های نفتی و گاز، نیازهای مردم را فراهم می کردند و کشور را که از نظر بهداشتی و درمانی، خوراک و پوشاک با تعامل با شرکت های مختلف، در امان نگه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر