۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۱۴
سردار جلالی خبر داد:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در صورتی که اطلاعاتی از دستگاه ها یا نهادها دچارآسیب شده باشد، قرارگاه پدافند سایبری کشور آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن ابزارهایی نسبت به بازگردانی اطلاعات اقدام نماید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امشب در بخش خبری 21 با اشاره به حمله سایبری گسترده در سطح جهان گفت: این باجگیر از سازمان NSA آمریکا فرار و بصورت عمدی بکار گرفته شده است.

سردار جلالی تصریح کرد: از آنجایی که توزیع این بد افزار در سراسر جهان حدود 90 کشور را در بر گرفته و انتشار چنین بدافزارهایی نیازمند پایگاه های انتشار سریع می باشد، این اقدام را متوجه دولت ها و دستگاه های اطلاعاتی دانست و افزود: با توجه به اینکه در اهداف این حمله سایبری کشور آمریکا قرار ندارد و عمدتا کشور های اروپایی و شرقی هستند می توان منشا آن را آمریکا تلقی کرد.

وی در ادامه با توجه به مشخص نبودن میزان رایانه هایی که در داخل کشور آلوده به این باج افزار شده اند افزود: سایت های بین المللی که این موضوع را دنبال می کنند ایران را در رده 15 قرار داده اند.

جلالی به استفاده از بروز رسانی های مربوط به ویندوز که بصورت وصله های امنیتی تولید شده و سیستم های امنیتی را تحت کنترل قرار میدهد تاکیدکرد.

وی همچنین توصیه کرد ، رایانه های آلوده ای که به شبکه متصل هستند را از شبکه جدا کنند و موضوع را به قرارگاه پدافند سایبری و پلیس فتا گزارش کنند.

جلالی در پایان گفت:چنانچه اطلاعاتی از دستگاه ها یا نهادها دچارآسیب شده باشد، قرارگاه پدافند سایبری کشور آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن ابزارهایی نسبت به بازگردانی اطلاعات اقدام نماید.





گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر