۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۷۲۴۲
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حوادث تلخ سال های اخیر از جمله حادثه پلاسکو و معدن یورت آزاد شهر، گفت: همه این حوادث ناشی از بی توجهی به مسائل ایمنی و عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل است .
به گزارش پایداری ملی، شاهرخ کناری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 18 اردیبهشت) از ساختمان های بلند مرتبه اداری، مسکونی، تجاری و خدماتی شهر یاسوج بازدید کرد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که با حضور تیمی متشکل از دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی، شهرداری یاسوج، اداره استانداراد و تحقیقات استان، معاون فنی و نظام اجرایی سازمان برنامه و بودجه وسازمان آتش نشانی یاسوج انجام گرفت، گفت: نقاط قوت و ضعف ساختمان های بلند مرتبه احصاء و به صاحبان و مالکان آنها اطلاع رسانی تا اقدامات لازم را به منظور رفع این نواقصات به عمل آورند.
 
کناری، ضمن تاکید بر انجام مستمر بازدیدها، اظهار داشت: هدف از این بازدیدها احصاء مشکلات و نواقص ساختمان های بلند مرتبه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و جلوگیری از خسارات احتمالی اعم از تلفات جانی، مالی و تامین ایمنی لازم در این ساختمان هاست.
 
وی اذعان کرد: متاسفانه مالکین این ساختمان ها در رعایت سطح اشغال، اعلام حریق، نصب آسانسور استاندارد، پله های اضطراری، کپسول co2  و ... سهل انگاری و فاقد تجهیزات و امکانات ایمنی هستند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد،  اصول پدافند غیرعامل در ساخت و سازها را باعث امنیت روانی و جانی دانست و اضافه کرد: به منظور کاهش آسیب پذیری ساختمانها در برابر تهدیدها، تدابیر لازم از جمله ایمن سازی، پیش بینی، پناهگاه، سیستم اطفاء حریق، رعایت پدافند کالبدی و مبحث 21 مقرارت از ضروریات است.
 
کناری، با اشاره به حوادث تلخ سال های اخیر از جمله حادثه پلاسکو و معدن یورت آزاد شهر، اظهار داشت: همه این حوادث ناشی از بی توجهی به مسائل ایمنی و عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل بوده که باعث داغدار شدن خانواده ها و به سوگ نشستن آنها شده است .
 
وی با بیان اینکه  این تیم کارشناسی با محوریت پدافند غیرعامل بازدید از همه ساختمان های بلند مرتبه،  کارخانجات حساس و مهم را در دستور کار دارد، یادآور شد: نقاط قوت و ضعف مربوط به ساختمان های بلند مرتبه اعم از اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی احصاء و به صاحبان و مالکان آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا اقدامات لازم را به منظور رفع این نواقصات به عمل آورند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد، از مقام مسئول در حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج خواست تا قبل از صدور هر گونه مجوز پایان کار ساختمانی، استعلامات ایمنی لازم از سازمان آتش نشانی، استانداراد و تحقیقات و ... را انجام دهند.
 
کناری در ادامه همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، نظارتی و مردم در راستای اجرای مباحث  پدافندی غیرعامل را که باعث تامین امنیت و آرامش جهت همه شهروندان و هم استانی ها خواهد بود را خواستار شد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر