۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۷۷
وزیر کشور درباره پیگیری شهادت مرزبانان ایرانی گفت : پاکستان در مذاکرات اخیر قول داده است که به آرایش نیروهایش در مناطق مرزی به منظور جلوگیری از فعالیت و تلاش تروریست ها اقدام کند.
به گزارش پایداری ملی، وزیر کشور درنشست خبری گفت: در سال های گذشته مراکز مرتبط با بررسی قاچاق کالا از وجود 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور سخن می گفتند اما همان مراکز اکنون می گویند قاچاق به 12 و نیم میلیارد دلار رسیده است.

رحمانی فضلی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به پاکستان در حادثه تروریستی شهادت مرزبانان افزود: در ملاقات آقای ظریف با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و دیگر مسئولان پاکستانی همچنان قول داده اند که بازرسی و نظارت مداوم بر مرز با ایران داشته باشند و از طرفی ارتباط مرزبانان دو کشور به منظور جلوگیری از هرگونه تلاش و فعالیت تروریستی مستمر شود.

وی تاکید کرد: آنها درباره پیگیری و بازداشت گروهک تروریستی که اقدام به شهادت مرزبانان کردند نیز قول همکاری داده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات تروریستی در لب مرز ارزش نظامی خاصی ندارد گفت: در آن منطقه پیش از این حادثه تروریستی نداشتیم  و حتی امکان اقدام و عملیات تروریستی هم پیش بینی نمی شد چرا که اعلام شده بود مشکل امنیتی ندارد اما به هرحال تروریست ها از سمت پاکستان وارد شده بودند و کمیته مرزبانی پاکستان نیز ورود آنها را از آن کشور تایید کرده است.
 
قاچاق کالا نصف شد

رحمانی فضلی در نشست خبری افزود: در این سال ها برای کاهش قاچاق کالا تلاش های بسیاری شد و مبارزه با آن فقط فیزیکی نبوده بلکه قوانین و مقررات تغییر کرد، سیستم ها الکترونیکی شد و حمل و نقل کالا با کامیون تحت نظارت بیشتر قرار گرفت و انبارها در شهرهای بزرگ نیز شناسنامه دار شدند. 
 
فرماندار ملایر برخورد با پلیس راهور را تکذیب کرد 
وزیر کشور گفت: فرماندار ملایر برخوردش با یکی از کارکنان راهور وظیفه نیروی انتظامی را تکذیب کرد.

رحمانی فضلی در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا از برخورد فرماندار ملایر با یکی از کارکانان راهور ناجا را که قصد اعمال قانون را داشت، اطلاع دارید؟ افزود: من در این باره دیروز با فرماندار ملایر تلفنی صحبت کردم که وی چنین خبری را تکذیب کرد.

وی گفت: موضوع قانون مطرح است همه باید در هر شرایطی خود را ملزم به آن بدانیم.

روز گذشته در کانال های خبری موضوعی منتشر شد مبنی بر اینکه زمانی که یکی از کارکنان راهور این شهر قصد اعمال قانون فرماندار ملایر که سوار بر خودرویی بود، داشت وی را مورد ضرب و شتم و توهین قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر