۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۹۴
استاندار کردستان
استاندار کردستان گفت: آموزش مردم قبل از حادثه و توجیه آنان نسبت به وظایف سازمان ها مهمترین اقدام پدافند غیرعامل است.
به گزارش پایداری ملی، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سنندج با بیان اینکه تمامی دستگاه های عضو پدافند غیرعامل باید برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشند افزود: قبل از حادثه نیز آموزش مردم نسبت به خطرهای احتمالی از ضرورت موفقیت در دوران پس از حادثه است.

به گفته وی، تمامی دستگاه های امنیتی و خدماتی کشور هم اکنون تلاش خود را برای امنیت و آرامش جامعه انجام می دهند اما با توجه به تغییر رویه تهدیدها برای غلبه بر جامعه در تمامی جهان، لازم است مردم نیز همپای شورای پدافند غیرعامل برای مقابله کسب آمادگی کنند.

استاندار کردستان ادامه داد: تهدیدهای امروز جامعه ابعاد گسترده ای به خود گرفته که از جمله آنها می توان به حملات سایبری، تهدیدهای زیستی (بیوتروریسم) و تهاجم های غیر مستقیم اشاره کرد و مقابله با این گستردگی نیز نیازمند ارایه سیستم ها و راهکارهای دفاعی جدید است.

زاهدی افزود: شورای پدافند غیر عامل استان در سال جاری سند راهبردی مطالعات جامع پدافند غیرعامل را با توجه به ویژگی های مختلف از جمله طبیعی و مرزی بودن کردستان انجام می هد تا بتوان پیش بینی ها لازم در شرایط خاص را داشت.

وی الحاق پیوست پدافند غیرعامل به تمامی طرح های جدید را از نیازهای موفقیت اهداف این شورا عنوان و اضافه کرد: در این پیوست اعتبار مورد نیاز آن نیز پیش بینی می شود.

به گفته وی، تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان در صورت نیاز آن دستگاه می توانند چارت جدیدی برای استقرار نیروهای پدافند غیر عامل به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد دهند تا این سازمان نسبت به تصویب آن اقدام کند.

مدیرکل پدافند غیر عامل کردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه سند راهبردی پدافند غیر عامل از اهداف اولویت دار این اداره کل در سال جاری است گفت: تشکیل انجمن علمی، تعیین وضعیت نهایی شرکت های مشاور و پیگیری مواد قانونی مرتبط با این پدافند در قانون برنامه های چهارم تا ششم توسعه از دیگر اهداف این اداره کل است.

به گفته محمد رضایی، از دیگر برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل استان گسترش و تقویت ارتباط با رسانه ها برای فرهنگ سازی و معرفی پدافند غیرعامل در جامعه ، برگزاری دورهای آموزشی در حوزه های مختلف، تعامل با دانشگاه و مراکز علمی برای تحقیقات بنیادی و کاربردی است.

وی افزود: سال گذشته شورای پدافند غیرعامل استان 6 جلسه استانی و 55 جلسه شهرستانی برگزار کرده که 80 درصد مصوبات این شورا اجرایی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان گفت: برگزاری 300 رزمایش، 58 همایش، مطالعه حوزه پدافند غیرعامل در 11 دستگاه استان، انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه این اداره کل با شهرداری، نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی، توزیع 800 کتابچه آموزشی، یک هزار و 300 بروشور از دیگر اقدامات اداره کل پدافند غیر عامل در سال گذشته است.

هر اقدام غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر