۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۸
پایداری ملی: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز داده با افزونگی کامل و بر اساس استانداردهای پدافند غیر عامل و ورودی مستقل کابل ها، اتصالات Cross Connect، سوییچینگ مرکزی شبکه پارک و ظرفیت 500 ترابایت طراحی و ایجاد شده است.
این مرکز داده با اعتبار حدود 50 میلیارد ریال و با هدف ارائه انواع خدمات فناوری اطلاعات، اینترنت و اینترانت به شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شد.

این مرکز داده با افزونگی کامل و بر اساس استانداردهای پدافند غیر عامل و ورودی مستقل کابل ها، اتصالات Cross Connect، سوییچینگ مرکزی شبکه پارک و ظرفیت 500 ترابایت طراحی و ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: این وزارتخانه حمایت خوبی از دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می کند.

ˈمحمدحسن نامیˈ افزود: ما تفاهمنامه هایی در این زمینه با دانشگاه های کشور منعقد کرده ایم و امروز نیز با دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان در این زمینه تفاهمنامه امضا کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از بحثهای مهم دنیا برای توسعه و هجوم است ، گفت : استکبار جهانی با حملات مجازی و ربایش اطلاعات و تاثیرگذاری شبکه اجتماعی در حال استفاده از این فناوری به نفع خود است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه درآمد بسیار خوبی نیز از این حوزه بدست می آید ،افزود: ایران فرصت زیادی برای رشد فناوری اطلاعات بمنظور توسعه اقتصادی کشور دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر