۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۶۱۳۲
کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبر دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و سازمانهای ذی ربط در دانشگاه مراغه برگزار گردید. استاندار آذربایجان شرقی با توجه به اهمیت این کنفرانس ملی پیامی صادر کرد که به این عنوان است:

بسم الله الرحمن الرحیم

توسعه و گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات با سرعتی شگرف ، همه مرزهای ملی، اجتماعی،فرهنگی و حقوقی، مجموعه ای نوین از چالش ها و فرصت ها را فراروی جوامع قرار داده است.

این امر، امنیت سازمانها، سامانه ها و حریم خصوصی افراد را با خطری بی سابقه مواجه ساخته است که لزوم پرداختن و توجه به این مقوله را برای آحاد جامعه آشکار می نماید.

مردم و مسئولان در هر بخش و نهادی، باید خطر نفوذ اطلاعاتی و جنگ سایبری را جدی شمرده و با احتیاط و دقت در استفاده صحیح از این فضا، فرصت رخنه و نفوذ را به بدخواهان ندهند و با آگاهی و شناخت از فضای مجازی، آسیب ها و تهدیدات را به حداقل برسانند. برای تحقق این امر، گام ِاول در امن سازی داده ها و اطلاعات سازمانها، تدوین و اجرای سیاست امنیت اطلاعات است که باید به دست نخبگان، اساتید و دانشگاهیان عزیز به صورت مکتوب تهیه و مورد ارزیابی قرار گیرد و راهکارهایی جامع و کامل در خصوص حفاظت از سرمایه های اطلاعاتی ارائه دهد.

گام دوم در این عرصه، برگزاری کنفرانس های علمی ، کارگاه های آموزشی و ایجاد زمینة هم اندیشی فرهیختگان و پژوهشگران این حوزه می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. بدون شک برگزاری «کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبر» بستری مناسب برای ارتقای امنیت اطلاعات ، شناخت بیشتر چالش های فضای سایبر و نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل را در استان فراهم می نماید که مایة بسی مباهات است.

ضمن قدردانی و تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و برگزار کنندگان این کنفرانس ملی، امیدوارم نتایج و یافته های این رخداد علمی راهکارهای عملی جدیدی برای چالش های فضای مجازی استان و کشور ارائه نماید.

از خداوند متعال توفیق همگان را آرزومندم.

اسماعیل جباززاده

استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر