۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۳۸
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
سلاجقه، لازمه توسعه و امنیت پایدار را پدافند غیرعامل دانست و گفت: با ایجاد کارخانه ها و شرکتهای مختلف سعی در ماندگاری آنها و تولید و بهره وری هستیم و برای ماندگاری آنها نیاز است پدافند غیرعامل را اجرا کنیم.
به گزارش پایداری ملی، "پیمان سلاجقه" در همایش و رزمایش پدافند غیرعامل ویژه جامعه کارگری در کارخانه کابل مجتمع صنعتی رفسنجان اظهار کرد: باید با استفاده از فکر، اندیشه، علم و تکنولوژی مصون سازی را در خود ایجاد سازیم.

وی افزود: معنای مصون سازی این است که اگر دشمن ضربه ای وارد کرد این ضربه به کشور اثری نداشته باشد و این مصون سازی در سه مجموعه زیرساخت ها، مردم، دستگاههای دولتی و نظام مدیریتی است.

وی بیان داشت: امروز تمام کشورها دارای دشمن هستند که با استفاده از پدافند غیرعامل باید از کشور و مرز و بوم خود صیانت کنیم و مصون سازی در برابر تهدیدات یکی از ابعاد پدافند غیرعامل است.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری کرمان لازمه توسعه و امنیت پایدار را پدافند غیرعامل دانست و گفت: با ایجاد کارخانه ها و شرکتهای مختلف سعی در ماندگاری آنها و تولید و بهره وری هستیم و برای ماندگاری آنها نیاز است پدافند غیرعامل را اجرا کنیم.

سلاجقه ابراز داشت: باید دارایی ها و تهدیداتی که این دارایی ها را از بین می برد شناسایی کرد تا بتوانیم از دارایی ها محافظت کنیم، لذا تهدید دشمن برای از بین بردن داشته ها و دارایی های کشور است.

وی بیان کرد: آسیب پذیری ها رامی توان کم کرد اما تهدیدها را نمی توان کم کرد، لذا زیرساختهایی که می سازیم و هزینه های کلان که در آنها به کار می رود باید پایدار و ماندگار باشند تا نسل های آینده هم از آنها استفاده کنند ضمن اینکه دشمن هم نتواند به زیرساختها آسیب بزند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری کرمان افزود: پدافند غیرعامل یک بعدی نیست بلکه نظامی، فنی، مهندسی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، لشکری و ... است.

وی خاطرنشان کرد: یک دسته از دارایی ها نیز دارایی های معنوی و ملی مانند میراث فرهنگی و میراث مذهبی ما هستند از جمله ماه محرم، دهه و ایام فاطمیه، ماه رمضان، شهادت ها و ولادت های ائمه اطهار(ع) و ... که در برابر اینها نیز تهدیداتی وجود دارد.

سلاجقه تصریح کرد: بسیاری از تهدیدات در جامعه تهدیدات فناوری پایه هستند به این معنی که تهدیدات اجتماعی، تهدیدات نظامی، تهدیدات زیستی و فرهنگی و ... جزء گروه تهدیدات فناوری پایه هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر