۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۵۸۸۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه مسئولین، رؤسای ادارات و رابطین پدافند غيرعامل شهرستان دامغان حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات آینده را موجب مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان برشمرد و افزود هرچقدر مشارکت مردم در صحنه های مختلف خصوصا انتخابات پررنگ تر باشد انقلاب اسلامی حفظ و بیمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه مسئولین، رؤسای ادارات و رابطین پدافند غيرعامل شهرستان دامغان حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات آینده را موجب مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان برشمرد و افزود هرچقدر مشارکت مردم در صحنه های مختلف خصوصا انتخابات پررنگ تر باشد انقلاب اسلامی حفظ و بیمه خواهد شد.

حضور پرشور مردم در انتخاباتات آینده موجب مصون سازی کشور می گردد.

ایرج کارخائی با اشاره به حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن افزود حضور مقتدرانه مردم در راهپیمایی امسال موجب خنثی سازی توطئه ها و ترفندهای دشمنان گردید. وی گفت هرگاه مردم احساس کنند که نیاز است در صحنه ها حضور گسترده داشته باشند با وحدت، همدلی و همبستگی بیشتر به صحنه خواهند آمد و پاسخ تهدیدات و توطئه های دشمنان را با حضور آگاهانه و شعورمند خودشان خواهند داد.

حضور پرشور مردم در انتخاباتات آینده موجب مصون سازی کشور می گردد.

مدير كل پدافند غيرعامل استان در ادامه از برگزاری شورای پدافند غيرعامل شهرستان و از برنامه های اجرا شده در هفته پدافند غيرعامل در دامغان تقدير نمود و افزود شهرستان دامغان با عنايت به ويژگی های خاص آن نياز به توجه در مباحث پدافند غيرعامل دارد وی ضمن تشریح معانی و مفاهیم پدافند غیرعامل عنوان نمودند بايد با شناسايی مراكز مهم و حساس و پايش و رصد آسيب ها و تهديدات راهكارهاي متعدد و مناسب جهت مقابله با شرايط اضطراري را داشته باشيم. ايشان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در دفع توطئه ها و ترفندها از سوي دشمن كه هميشه مترصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشند را يادآور شدند و افزودند حفظ زيرساختها و اماكن و مراكز حياتي و مهم در سطح شهرستانها از اهداف پدافند غيرعامل مي باشد.

همچنین كارخائي خواستار طبقه بندي مراكز مهم و حساس شهرستان شدند و پيوست پدافند غيرعامل در طرح ها و پروژه ها را از اولويت برنامه هاي اجرايي برشمردند. وی گفت شناسايي نقاط حادثه خيز آمادگي را در شرايط طبيعي و غيرطبيعي افزايش مي دهد و خطر آسيب ها را كاهش خواهد داد. ایشان با اشاره به مباحث سايبري و شناخت فرصت ها و تهديدات اين حوزه را بسيار مهم ذكر كردند و خواستار پيگيري امور سايبري و رعايت الزامات و ملاحظات پدافند غيرعامل و حفظ و امنيت هرچه بيشتر سيستم هاي فناوري در كليه ادارات و سازمانهاي در سطح شهرستان دامغان شدند. مدیرکل پدافند غیرعامل تهدیدات پدافند غيرعامل را در 8 حوزه زیستی، سایبری، کالبدی، مردم محور، شیمیایی، پرتوئی و اقتصادی عنوان نمود و در خصوص هریک توضیحاتی دادند.

مدير كل پدافند غيرعامل استان سمنان با اشاره به تامين مولد برق اضطراري كه از ملزومات پدافند غيرعامل است، خواستار پيگيري در خصوص تامين مولدهاي دستگاههاي اجرايي شهرستان براي خدمات رساني به مردم به بهترين نحو در شرايط بحراني و ضروري شدند.

كارخائي با اشاره به تلاشهاي صورت پذيرفته در ارائه خدمات رساني به مردم استمرار و تسهيل در خدمت رساني به اقشار مختلف مردم را در شرايط اضطراري از جمله اهداف و رسالت پدافند غيرعامل برشمرد و افزود در اين راستا بايد مقوله پدافند غيرعامل در تمام سطوح اداري، اجرايي و عموم شهروندان گسترش يابد و در اين زمينه فرهنگ سازي برگزاري دوره هاي آموزشي و مانورهاي مختلف در سطح شهرستان دامغان براي شناسايي و مقابله با انواع تهديدات امر مهمي است.

ایشان مباحث پدافند غيرعامل را بسيار مهم برشمردند و عنوان نمودند پدافند غيرعامل در زندگي فردي و اجتماعي عموم مردم جايگاه ويژه اي دارد و با شناخت دقيق و عميقي مي توان از تهاجمات فرهنگي و نظامي دشمن در كليه حوزه ها مقابله كرد. کارخائی آموزش را از راههاي شناخت پدافند غيرعامل در راستاي اهداف مهم و ضروري عنوان نمود. وي با اشاره به تهديدات زيستي بر حفاظت و ايجاد امنيت بيشتر تاسيسات و اماكن آب رساني در سطح شهرستان دامغان تاكيد كرد و افزود با فرهنگ سازي و استفاده از بسترها و ظرفيتهاي مختلف چون ائمه جمعه و جماعت، رسانه ها و مطبوعات، دانش آموزان، نهادهاي فرهنگي و اطلاع رساني بايد فرهنگ ارزشمند پدافند غيرعامل را در جامعه بسط و گسترش بدهيم.

 کارخائی مهمترين وظيفه پدافند غيرعامل را پيشگيري در مقابل تهديدات دانست كه مي توان با برنامه ريزي مناسب و پيشگيريهاي لازم تهديدات را به فرصت ها تبديل كنيم. ایشان نشر و ترويج و فرهنگ سازي پدافند غيرعامل را در سطح شهرستان مهم برشمرد و گفت با آموزش و فرهنگ سازي بايد اهداف و رسالت پدافند غيرعامل را پيگيري و اجرا كنند. وي همدلي، صميميت و تعامل را شرط پيش برد برنامه ها و جلب مشاركت هاي اجتماعي و مردمي برشمرد و خواستار برقراري ارتباط و ايجاد فضاي تعاملي براي انجام و اجراي سياستها و برنامه هاي پدافند غيرعامل در سطح استان سمنان شد.

در ادامه حاجی بگلو معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری دامغان از حضور پرشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و تشکر نمود. معاون سياسي و اجتماعي فرماندار حوزه پدافند غيرعامل را به قدمت بشريت خواند و بيان داشت: ايران تا كنون دستخوش جنگ هاي زيادي بوده و در شرايط كنوني نيز كشورهاي استكباري غربي در جهت پيشبرد اهداف شوم خود جنگ هاي نيابتي را در كشورهاي اطراف ايران به راه انداختند. وي افزود: مساله اي كه در اينجا بايد به آن توجه نمود اين است كه پدافند غيرعامل را نبايد با حوزه مديريت بحران اشتباه گرفت. حسين حاجي بگلو ادامه داد: انتخابات سال آینده و حضور پرشکوه مردم برای مقابله با دشمنان بسیار مهم است. معاون فرماندار دامغان حضور گسترده مردم را در انتخابات مهم برشمرد و افزود انتخابات پيش روي ايران نيز بر جهانیان مهم است و انتظار مي رود انتخاباتي پرشور و با حضور حداكثري مردم داشته باشيم تا مشتي محكم به ياوه گويي ها و تهدیدات دشمنان باشد.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استان به اتفاق معاون فرماندار دامغان از محل تصویه خانه دامغان و بخش های مختلف سد دامغان بازدید نمود.

حضور پرشور مردم در انتخاباتات آینده موجب مصون سازی کشور می گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر