۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۴۹۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه در نقاط مختلفی، مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها از نظر پدافند کالبدی، تهدیدی برای استان محسوب می‌شود و موجب نگرانی برای آینده استان است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه در نقاط مختلفی، مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها با سازه‌های ساختمانی و یا به شکل‌های دیگر مسدود شده که تمام این‌ها از نظر پدافند کالبدی، تهدیدی برای استان محسوب می‌شود و موجب نگرانی برای آینده استان است.

احمد جهانسری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان، افزود: پدافند غیرعامل استان نه قصد مزاحمت دارد و نه قصد رقابت با نهاد و ارگانی را و نه قصد داریم بگوییم که نهاد یا دستگاهی مقصر است، تنها تلاش‌های پدافند غیرعامل استان شناسایی و معرفی مشکلات موجود در استان است تا بتوانیم به موقع آن را رفع کنیم.


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت:مسدودسازی مسیر رودخانه‌ها تهدیدی برای آینده استان است

وی با بیان این که ماموریت اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان انسان‌ها است، اظهار داشت: اولین بحث در این زمینه فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و آموزش در حوزه‌های هشت‌گانه بود که این امر با همکاری مدیریت ارشد استان و دیگر مسوولان استانی به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: یکی از بخش‌های پدافند غیرعامل، بحث پدافند کالبدی در خصوص ساختمان‌ها و آمایش سرزمینی بود که در اولین جلسه برگزار شده، با فراخوان انجمن مشاوران استان شرکت‌های بزرگی حضور یافتند.

جهانسری ادامه داد: متاسفانه در گذشته هر پروژه‌ای در استان اجرا می‌شد شرکتی برای ارایه پیوست پدافند غیرعامل در استان وجود نداشت، بنابراین لازم بود تا شرکت‌ها آموزش داده شوند که این کار توسط انجمن پدافند غیرعامل انجام شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت:مسدودسازی مسیر رودخانه‌ها تهدیدی برای آینده استان است
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌ شرقی، خاطرنشان کرد: بعد از آموزش یک هفته‌ای طرح نمونه پیوست پدافند غیرعامل سازه‌های مسکونی و تجاری از این شرکت‌ها گرفته شد که در نهایت 10 شرکت توانستند گرید پدافند غیرعامل را بگیرند.

وی ادامه داد: این کار اقدامی بزرگ در استان و حضور بخش خصوصی در این امر باعث خوشحالی ما بود و در فراخوان‌های بعدی شرکت‌هایی که توانایی اخذ گرید را دارند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهم که انجام شده تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل استان است که می‌تواند در راستای آموزش‌های تخصصی و انجام پروژه‌های بزرگ کمک بسیاری انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر