۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۱۱
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:
شاهرخی بیان داشت :پیشگیری از آسیب های اجتماعی،هزینه های مقابله را کاهش می دهد و در خصوص مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید حساسیت لازم برای مدیران استان و در سطوح ملی ایجاد شود.
سیدسعید شاهرخی،معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در نشست فوق العاده پدافند بیولوژیک با موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، افزود: شرایط و جایگاه استان در خصوص تولید طیور و نقش آن در این صنعت مشخص بوده و همین جایگاه رفیع، رسالت مسئولان را در این زمینه بسیار سنگین تر می کند.
وی ادامه داد: باید اقدام ویژه ای را در این زمینه، به ویژه در خصوص پیشگیری انجام داد تا هنگام مقابله با چنین آسیب هایی ناچار به پرداخت هزینه های گزاف نباشیم.
شاهرخی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین باید با برنامه ریزی در این زمینه وارد عمل شوند، افزود: در این قبیل موارد پیشگیری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده تا در صورت بروز هر اتفاقی در این زمینه، خسارت ها به حداقل ممکن برسد.
وی با اشاره به ساماندهی پرنده فروشان بازار قزوین، اضافه کرد: متولیان امر سلامت باید موضوع ساماندهی پرنده فروشان بازار قدیمی قزوین را جدی گرفته و با نظر کارشناسی در خصوص انتقال آن در مدت زمان معین با همکاری شهرداری و شورای شهر قزوین اقدام لازم را به عمل آورند.
به گفته شاهرخی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید مهمترین مسائل و موضوع های مرتبط با سلامت و امنیت جامعه را احصا کرده و ماهانه گزارشی از اقدام ها و عملکرد مرتبط با این مسایل را به استحضار مسئولان استان برساند.
وی با تشکر از تلاش فرمانداران و سازمان های ذیربط در مقابله با گسترش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان، گفت: ما وظیفه داریم که از سرمایه های مردم در زمینه های مختلف حفاظت کرده و نمی توان تنها از سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان انتظار داشت که با این پدیده به تنهائی مقابله کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در ادامه آموزش و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و هدفمند را بسیار مهم دانست و یادآور شد: باید با اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم از گسترش شایعه ها و التهاب آفرینی در جامعه جلوگیری کرد تا مردم با خیالی آسوده از محصولات تائید شده توسط اداره دامپزشکی بهره مند شوند.
وی افزود: باید در راستای امر پیشگیری و مقابله با این بیماری، موضوع آموزش به شهروندان و واحدهای مختلف تولیدی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مردم برای مقابله با این بیماری با آگاهی و دانش کافی وارد عمل شوند.
شاهرخی ضمن تشکر از واحدهای تولیدی، بخش خصوصی و اتحادیه مرغ و ماهی، افزود: هدف مشترک ما و بخش خصوصی تامین امنیت غذائی و حفظ سرمایه های اجتماعی است اما باید احتیاط کرد که مجموعه اقدام های ما به تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران در این برهه از سال منجر نشود.
وی در پایان ضمن درخواست از سازمان بیمه برای تامین خسارت به مرغداران، گفت: باید حساسیت لازم در خصوص انتشار آنفولانزای فوق حاد پرندگان به تهران و مراکز ذیربط منعکس شود تا متناسب با شرایط استان های همجوار از نگاه ملی به این موضوع نگاه شود.
در ادامه این جلسه، فرمانداران شهرستان های البرز، بوئین زهرا و آبیک، مدیرکل دامپزشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا در خصوص انتشار آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مجموعه اقدام ها و عملکرد خود در این زمینه به ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر پرداختند.
نخستین نمونه آلودگی به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بوئین زهرا از طریق خرید و فروش پرندگان 20 آبان ماه سال جاری گزارش شده بود.
تاکنون حدود 8 استان کشور با این بیماری درگیر شده و مهترین عامل انتشار آن نیز از طریق خرید و فروش پرندگان در بازارها و مهاجرت پرندگان فصلی گزارش شده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر