۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۹۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: مردم ما می توانند در حملات سایبری و تهدیدات اخلاقی نقش موثری داشته باشند. رسانه ها نیز در کنار مردم نقش کلیدی در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل دارند.
به گزارش پایداری ملی؛ مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به آموزش مردم و مسئولان در بحث پدافند غیرعامل گفت: استان مرکزی جزء استانهای دارای وضعیت مطلوب است ولی با وضعیت ایده آل فاصله دارد.

عسگری اظهار کرد: یکی از برنامه های سال ۹۶، دسته بندی اقشار مختلف مردم از طریق دستگاههای مرتبط، استفاده از سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف و تشکیل انجمنهای علمی مربوط به پدافند غیرعامل در دانشگاهها است.

وی افزود: هدف پدافند غیرعامل احصا و مدیریت تهدیدات، پایین آمدن خسارات ناشی از تهدیدات و حملات احتمالی است که مردم ما همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس نقش داشتند، می توانند در حملات سایبری و تهدیدات اخلاقی نقش موثری داشته باشند. رسانه ها نیز نقش کلیدی در تبیین سیاستهای پدافند غیرعامل با لسان عامه مردم دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی بیان کرد: موضوع پدافند غیرعامل یک موضوع عام و گسترده ای است که هر کسی می تواند در آن نقش داشته باشد؛ رسانه ها می توانند سیاستهای ابلاغی کشور در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل برای مردم تبیین کنند و با افزایش آگاهی ها، ضریب خطر تهدیدات را کاهش دهند.

عسگری یادآور شد: هر موضوعی که ظرفیت نظام و دولت را در حوزه های مختلف بتواند افزایش دهد اعم از آموزش فرزندان در یک خانواده و پایین آوردن ضریب خطرات اخلاقی در تهدیدات مردم محور  و... به نوعی کار پدافندی است.

وی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای کاهش آسیبها و تهدیدات شبکه های اجتماعی با توجه به عمومیت استفاده از آن در میان جوانان، خاطر نشان کرد: حوزه شبکه های اجتماعی مربوط به شورای عالی فضای مجازی کشور است، اما موضوعاتی که بخواهد در حوزه امنیت و به نوعی ساختارشکنانه مربوط به حوزه پدافند غیرعامل باشد رصد و برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور پیگیری می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر