۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۴۹۹۸
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌:
رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است: «اراده‌ی وحدت» و «اراده‌ی تفرقه»؛ و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)» به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه‌حل محنت‌های دنیای اسلام است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه 27 آذر ) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) افزودند: اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام به حدی است که پروردگار کریم در قرآن مجید به خاطر دادن این نعمت بی بدیل، بر بشریت منت می‌گذارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تعبیر قرآنی «رحمةً ‌للعالمین»، تعالیم پیامبر اعظم را راهی برای نجات همه بشریت خواندند و افزودند: دشمنان بشریت و صاحبان زر و زور با این تعالیم سعادت‌بخش مخالفند و به همین علت خداوند به پیامبر(ص) دستور می دهد ضمن خودداری از پیروی و سازش با کفار و منافقین، با آنان جهاد کن و بر آنان سخت بگیر.

ایشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشریت البته به تناسب شرایط مختلف گاه نظامی، گاه سیاسی، و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملتهای مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم(ص)، این مجموعه حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.

رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج های فراوانی است که «اتحاد، هم افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه مشترکات فراوان اسلامی»، راه حل این مشکلات و مصائب است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملتها و دولتهای اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیستها، توان تحمیل خواسته های خود بر مسلمانان را از دست می دهند و توطئه به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.
 ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب افریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده شیطانی تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای، سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر را به عنوان منبع شر و نکبت برای ملتهای منطقه مورد اشاره قرار دادند و یادآوری کردند: در روزهای اخیر انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایران مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده اند اما همه می دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی، افزایش فعالیتهای ضد اسلامی مستکبران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه ترس آنها از استقرار و استمرار یک نظام اسلامی قدرتمند، پیشرو و الگو دانستند و افزودند: دشمنان حتی اگر ادعای نرمش، و ظاهری آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا، وحشی و خشن هستند و ملتها باید برای مواجهه با این دشمنان بی اخلاق، بی دین و بی‌انصاف آماده باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «اتحاد» را مهمترین آمادگی مورد نیاز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: همه فرَق اسلامی چه شیعه و چه سنّی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر(ص)، قرآن مجید و کعبه شریف را محور وحدت و همبستگی قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامی، هوشیاری ملتها و دولتها در مقابل شیطنتهای سلطه گران را خواستار شدند و افزودند: چرا کشورهایی با ظواهر اسلامی حرف دشمنان را درباره تهدیدات و دشمنی‌های درونی جهان اسلامی قبول و به صراحت از سیاستهای آنها تبعیت می کنند؟

ایشان در پایان سخنانشان خطاب به ملت عزیز و امتحان‌داده ایران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ایستادگی در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقیقت»، بی‌تردید عزت و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس جمهور سالروز ولادت شریف و نورانی پیامبر اسلام(ص) را روز دعوت به حق و همه فضائل اخلاقی دانست و افزود: سیره پیامبر اکرم(ص)، وسط‌گزینی بین حق و باطل نبود، بلکه ایشان در عرصه حق، یعنی بهترین مسیر را انتخاب می‌کرد و معنای اعتدال نیز همین است.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش پیشرفت مادی و معنوی در کنار یکدیگر گفت: امروز اقبال جوانان کشور به معنویت و حضور پرشور آنان در عرصه های معنوی بیش از گذشته شده و در عرصه پیشرفت مادی نیز براساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول سال به هفت ممیز چهار دهم درصد رسیده است.

آقای روحانی همچنین در خصوص اوضاع منطقه با اشاره به برخی گروهها و جریانها که به‌نام پیامبر رحمت، چهره دین را به ترور و خشونت آلوده کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملتهای مظلوم منطقه در مقابل تروریسم ایستاده و خواهد ایستاد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی دولتهای اسلامی که از موفقیتهای مردم و ارتش در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند، افزود: متأسفانه برخی دولتهای اسلامی به‌جای آنکه نگران مردم مظلوم سوریه و زنان و کودکان و مجروحان و آوارگان در حلب باشند، نگران سرنوشت تروریستها و به‌دنبال سالم خارج‌شدن آنها از حلب هستند.

آقای روحانی، سیره و راه پیغمبر اکرم(ص) را مبارزه با ظلم و تجاوز خواند و گفت: واگرایی کشورهای اسلامی، آنها را از عظمت و پیشرفت باز می‌دارد و تنها راه نجات دنیای اسلام، همگرایی و اتحاد است.

در پایان این دیدار جمعی از میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر