۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۹۷۱
ویژه هفته وحدت :
با حضور رئیس مجلس، وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی،مدیر کل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و فرماندهان ارشد سپاه و مسئولان استانی در منطقه جنوب شرق کشور ، 12 بیمارستان صحرایی افتتاح شد .
 به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در این رابطه گفت: در این برنامه عملیاتی پزشکی که بمنظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم و مرزی در هفته وحدت 22 الی 27 آذرماه سالجاری برگزار می شود، تعداد 10 بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه پاسداران در مناطق محروم کشور با پشتیبانی و مشارکت فعال دانشگاههای علوم پزشکی به ارائه خدمات بهداشتی ، آموزش سلامت و خدمات درمانی( سرپایی ، بستری ، جراحی و...) خواهند پرداخت.

دکتر کولیوند افزود : دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ، اصفهان ، کرمان ، سنندج، ارومیه ، زاهدان ، تبریز ، اهواز در این طرح مشارکت فعال دارند.

قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در کنار ایجاد امنیت، محرومیت‌زدایی و مباحث عمرانی به مسئله بهداشت که نیاز اصلی مردم بوده، توجه ویژه دارد و امسال خدمت‌دهی قرارگاه قدس خارج از محدوده سیستان و بلوچستان رفته و به استان‌های خراسان‌جنوبی و کرمان و هرمزگان رسیده است.

از سال 88 تا 91 تعداد 31 بیمارستان صحرایی به همت قرارگاه قدس سپاه در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد که در قالب آن‌ها به بیش از یک‌میلیون و 400 هزار نفر خدمات ارائه شده است.

بیمارستان های صحرایی دارای همه امکانات و تجهیزات یک بیمارستان مدرن است. این طرح مکمل سیستم ارجاع خدمات درمانی خواهد بود و قبل از استقرار بیمارستان، تیم های بهداشتی درمانی بمنظور غربالگری در مناطق پیش بینی شده مستقر خواهند شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر