۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۴۹۵۶
شورای پدافند غیرعامل استان کرمان صبح روز یک شنبه مورخ 21/9/95 در محل سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری با دو موضوع تهدیدات زیستی در حوزه کشاورزی و امور دام و تهدیدات سایبری در سطح استان تشکیل جلسه داد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،پیمان سلاجقه مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در خصوص موضوعات جلسه و اهمیت آمادگی دستگاه ها برای مقابله با تهدیدات احتمالی توسط دشمن سخنانی را ایراد نمود.

سپس مهندس الهامی مدیرکل فن آوری اطلاعات استان در خصوص مرکز ماهر و IP کامپیوتر های دستگاه ها و نحوه تعامل دستگاه ها با مرکز ماهر جهت اقدامات پیشگیرانه مطالبی را برای اعضای شورا بیان نمود .

در ادامه با توجه به دستور کار دوم جلسه مهندس سعیدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی را از حوزه جهاد کشاورزی در شورای پدافند و وضعیت سموم غیرمجاز و اقدامات صورت گرفته ارائه نمود.

سپس دکتر رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان گزارشی را از وضعیت دام های استان و تهدیدات موجود در این حوزه ارائه کرد.

بر اساس گزارشات فوق و با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی به لحاظ ژنتیکی، اقتصادی، تولید محصولات غذایی ، امنیت غذایی و همچنین تأثیر آن در دامپزشکی و صنعت دامپروری ؛ فعالیت های بسیاری در زمینه شناسایی تهدیدات و رفع آسیب پذیری ها انجام شده است . که نمونه های بارز آن هویت گذاری دام های استان ، کاهش فروشگاه های سم غیر مجاز، شناسایی بیماری زنجره خرما و برنامه ریزی در رفع آن ، پایش عوامل خطرساز در تولید محصولات دامی اعم از میکروبی ، باقیمانده دارویی و فلزات سنگین می باشد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر