۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۴۸۰۰
امام جمعه رفسنجان:
حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه بسیج یک پدافند غیر عامل است، گفت: اگر بخواهیم یک کشور قدرتمند اسلامی در منطقه و بلکه جهان داشته باشیم باید بسیج را تقویت کنیم تا همه دستگاههای کشور به عنوان یک پدافند غیر عامل و یک نیروی دفاعی محکم بتوانند قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند.
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، اظهار کرد: بسیج بزرگترین ارتش و نیروی نظام جمهوری اسلامی است و این شجره طیبه در این نظام  اقتدار آفرین و ارزش آور با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خواسته ایشان نیز تشکیل یک بسیج بیست میلیونی بود و امروز نیز شاهد آن هستیم که بسیج در جامعه تحقق پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تشکیل این بسیج بیست میلیونی در طول هشت سال دفاع مقدس خود را به خوبی نشان داد و تعداد زیادی از این بسیجیان شهید، آزاده و جانباز شدند، و بسیج اینگونه نیست که متعلق به قشر خاصی از جامعه باشد؛ بلکه همه اقشار را بسیج در بر می گیرد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: اگر روزی نیاز به حضور دفاعی در کشور بود باید همه جانانه حضور یابند و در جهت حفظ  نظام  انقلاب اسلامی پا به میدان گذارند و اجازه تجاوز به دشمنان اسلام را ندهند.  

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: بسیج یک پدافند غیر عامل است که ما بالقوه این نیرو را باید در نظام اسلامی داشته باشیم و اینگونه نیست که بسیج در زمان ما بوده؛ بلکه در صدر اسلام نیز پیامبر خدا(ص)، امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نیز در زمان خلافت ظاهری که شش ماه داشتند از بسیج استفاده می کردند؛ و مردم را در مقابل کفار و دشمنان اسلام بسیج می کردند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج  ریشه در قرآن، آیات و روایات، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) دارد و امروز نیز به یک شکل نوین و یک سازمان وسیع و گسترده در آمده است، و به یاری خدا امروز اقتدار را بیشتر از گذشته شاهد هستیم.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: اگر بخواهیم یک کشور قدرتمند اسلامی در منطقه و بلکه جهان داشته باشیم باید بسیج را تقویت کنیم و اگر بسیج تقویت شد در مجموع همه دستگاههای کشور  به عنوان یک پدافند غیر عامل و یک نیروی دفاعی محکم می توانند قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

حجت الاسلام  رمضانی پور ابراز کرد: بسیج تاکنون در نظام توانسته از توطئه های دشمن پیشگیری کند و نقش های مستکبران و ایادی استکبار را خنثی کند، بنابراین باید بسیج را جدی گرفت و خود را یک بسیجی دانست، همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری خود را یک بسیجی دانستند.

وی عنوان کرد: همه دستگاههای قوه قضائیه، مجریه، مقننه، دانشگاهها، حوزه های علمیه و همه کارکنان وزارت خانه ها باید خود را بسیجی بدانند تا به اهداف خود دست یابند و از طرفی هم روحیه بسیجی و جهادی باید در جامعه تقویت شود.

امام جمعه رفسنجان افزود: اگر این روحیه در جامعه تقویت شود، معنی خدمت به کام مردم می رود و در حقیقت مردم  احساس می کنند که مسؤولانشان هم روحیه بسیجی و هم روحیه جهادی و هم روحیه خدمتگزاری به آنان را دارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر