۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۴۷۰۵
چهار طرح اتوماسیون شبکه توزیع و پدافند غیرعامل توزیع نیروی برق خراسان رضوی عصر سه شنبه طی مراسمی در سبزوار با حضور معاون شرکت توانیر بطور همزمان به بهره برداری رسید.
به گزارش پایداری ملی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این مراسم گفت: طرحهای اتوماسیون در شهرستانهای سبزوار، قوچان، چناران و تربت جام با اعتبار 4 میلیارد و 450 میلیون ریال اجرا شد.

محمدرضا مزینی هدف اجرای طرحها را کنترل و کاهش میزان خاموشی برق، کاهش هزینه بهره برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده و افزایش میزان رضایت مندی مشترکان برشمرد.

وی درباره بهره برداری از 2 طرح پدافند غیرعامل در سبزوار هم گفت: سوئیچ خانه فشار متوسط سربداران با 22 میلیارد ریال هزینه با هدف کاهش آسیب پذیری شبکه های برق اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: طرح ساخت شبکه و پست زمینی بیمارستان حشمتیه نیز با هدف افزایش پایداری برق با اجرای چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط و هزینه 2 میلیار ریال اجرا شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در این مراسم گفت: 95 درصد تجهیزات و صنایع برق بخشهای انتقال و توزیع نیرو در داخل کشور تولید می شود.

محمدرضا حقی فام افزود: با وجود حصر اقتصادی با همکاری بخشهای علمی و خصوصی فناوری انتقال و توزیع برق در ایران بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: امسال ضریب آمادگی نیروگاههای کشور نزدیک به 100 درصد در زمان پیک مصرف برق است و به ندرت نیروگاهی از مدار خارج می شود.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر