۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۴۶۷۹
پیرحسین کولیوندگفت:در سفر اربعین امسال توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل شده است و لذا در همین راستا، 100 تکنسین بر فعالیت های موکب ها و کارشناسان بهداشتی نظارت می کنند و در صورت لزوم به ارائه خدمات و آموزش های پیشگیری و بهداشتی می پردازند، 40 نفر متخصص از جامعه پزشکی در رادیو و تلویزیون عراق شروع به آموزش و تبیین راهکارهای بهداشتی و در مانی کرده اند.
پیرحسین کولیوند در نشست خبری که امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی به همراه سازمان‌های همکار از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج جامعه پزشکی، شهرداری تهران، سازمان پدافند غیرعامل و سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی مسئولیت‌های کمیته بهداشت و درمان را اینگونه اعلام کرد: مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر، نظارت بر بهداشت محیط، مراقبت‌های مادر و کودک، ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، تخلیه مجروحان و بیماران، ارائه خدمات درمانی سرپایی و ارائه خدمات بستری و بیمارستانی برعهده کمیته بهداشت و درمان است. از طرفی برقراری پوشش مناسب جاده‌های مواصلاتی کل کشور از مرزهای پاکستان و افغانستان تا سه نقطه مرزی به ویژه استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان از دستاوردهای اورژانس کشور است.

کولیوند عنوان کرد: فراهم کردن امکانات پشتیبانی برای نیروهای عملیاتی، مدیریت خطر و حفظ و ارتقای ایمنی زائرین از جمله اهداف کمیته بهداشت و درمان بوده که به آن دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای افزایش توان برخورد با حوادث تروریستی و بیوتروریستی در ایام اربعین، برنامه‌های آموزش عمومی در راستای افزایش اطلاعات سلامتی به زائران و ارائه خدمات غربالگری و قرنطینه بیماران مبتلا به بیماری‌های مسری از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای برپایی هر چه بهتر مراسم اربعین است.

وی در خصوص فراهم‌آوری فرآورده‌های بومی نیز اشاره کرد: خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی و همچنین ذخیره دارو و تجهیزات با توجه به تهدیدات حوادث پرتلفات پیش‌بینی شده است.

کولیوند از اعزام 235 آ‌مبولانس زمینی به ویژه در استان‌های مربوطه خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از آمبولانس‌های زمینی اعزام شده و تعدادی دیگر روز شنبه با بدرقه وزیر بهداشت از مرقد مطهر امام به جمع آمبولانس مناطق مرزی افزوده می‌شود. همچنین به طور کلی 16 اتوبوس- آمبولانس، 11 موتورولانس، چهار فروند بالگرد و هفت بیمارستان صحرایی در مناطق به وسیله سه مرکز هدایت عملیات مستقر هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت مرزی خوزستان و ایلام طب اورژانس، جراح مغز و اعصاب،‌ متخصص قلب، متخصص داخلی، متخصص زنان و سایر تخصص‌ها به صورت داوطلب اعزام شده‌اند همچنین از طرف سپاه یک بیمارستان 64 تختخوابی صحرایی مطابق با آخرین یافته‌ها و با بالاترین استانداردها در مرز مهران و یک بیمارستان صحرایی 32 تختخوابی در مرز چذابه و شلمچه توسط ارتش جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن بیمارستان شهید بقایی اهواز و امام حسین مهران با این بیمارستان‌ها همکاری می‌کنند.

کولیوند با اشاره به حوادث ناگوار اخیر ادامه داد: حادثه سامراء که 102 نفر مجروح و 88 نفر کشته به جای گذاشت، تشکر بنده را از همکاران در بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی به علت عملکرد سریع می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر