۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۵۱۸
پدافند غیرعامل مثل مصون سازی بدن انسان است از درون ما را مصون می کند یعنی اینکه ما باید یکسری الزامات و ضوابط کلی و اختصاصی را در حوزه های مختلف زیر ساختی گرفته تا فرهنگی رعایت کنیم این دامنه وسیع نیاز به هوشمندی دارد چرا كه ماهیت تهدیدات فناوری پایه ودائما در حال نو شدن است واقدام دفاعی بايستي متناسب با نوع تهدیدات باشد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،خيريانپور ـ معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري نمايشگاه پدافند غيرعامل را در ساري افتتاح كرد.

وي در جريان افتتاح اين نمايشگاه گفت : پدافند غیرعامل مثل مصون سازی بدن انسان است از درون ما را مصون می کند یعنی اینکه ما باید یکسری الزامات و ضوابط کلی و اختصاصی را در حوزه های مختلف زیر ساختی گرفته تا  فرهنگی رعایت کنیم این دامنه وسیع نیاز به هوشمندی دارد چرا  كه ماهیت تهدیدات فناوری پایه ودائما در حال نو شدن است  واقدام دفاعی بايستي متناسب با نوع تهدیدات باشد.

خيريانپور تصريح كرد هفته پدافند غیرعامل که از دوم الی هشتم آبان ماه سال جاری با شعار مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیر عامل نامگذاری شده است و بر اساس گرامیداشت فرمايشات مقام معظم رهبری هشتم آبان ماه هرسال به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل نامگذاری شده و فرصت مغتنمی است برای ارائه گزارش عملکرد و تبیین دستاوردهای دستگاه های اجرایی به مردم جهت فرهنگ سازی و اطمینان بخشی د راستاي كاهش آسيب پذيري و كاهش خسارات در سطح جامعه كه اين بايد به يك فرهنگ و مطالبه عمومي تبديل شود.

همچنين اين هفته فرصتی را فراهم آورده تا با انجام برنامه های فاخر، متنوع و فراگیر در عرصه های تخصصی نسبت به معرفی دستاوردهای پدافند غیرعامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن این فرهنگ در آحاد جامعه اقدام نماییم. لذا این نمایشگاه در این راستا به همت اداره کل پدافند غیرعامل و کارگروه های تخصصی استاني راه اندازی شده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت : شايان ذكر است در سطح استان با تشكيل ستاد نكوداشت هفته پدافند غيرعامل به رياست استاندار و به همت دستگاه هاي اجرايي و كميته هاي شهرستاني 653 برنامه در سطح استان در اين هفته پيشبيني شده است كه اهم آنها برگزاري 258 رزمايش و مانور ، 235 دوره آموزشي،14همايش ، 15مسابقه فرهنگي ، برپايي 9 نمايشگاه در سطح استان و افتتاح 8 پروژه با ماهيت پدافندغيرعامل كه يك پروژه آن (پروژه ملي بررسي واكسن هاي طيور وارداتي و توليد داخلي) در مركز بررسي و تشخيص بيماري هاي طيور در منطقه كياكلا است كه باحضور استاندار محترم و معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافندغيرعامل كشور در مورخ 8/8/95 افتتاح و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر