۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۰۰
مديركل پدافند غيرعامل استانداري پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته سمنان گفت:
ایرج کارخایی مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سمنان افزود : براي تدوين اين طرح جامع نيازمند اعتبارات و حمايت مسئولان هستيم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سمنان افزود : براي تدوين اين طرح جامع نيازمند اعتبارات و حمايت مسئولان هستيم.

 وي اضافه كرد: با تامين اعتبارات ملي و حمايت هاي مسئولان مي توان درآگاه سازي مردم نسبت به پدافند غيرعامل و شناسايي تهديدات تلاش كرد. كارخايي هزينه كردن اعتبار در اين اداره كل را سرمايه گذاري دانست و گفت: اين اعتبار در واقع براي آگاهي بخشي مردم از بخش پدافند غيرعامل هزينه مي شود.

وي كاهش آسيب پذيري، ارتقاي پايداري ملي و تحليل مديريت بحران را از مجموعه اقدامات مهم پدافند غيرعامل در سطح كلان اضافه و خاطرنشان كرد: مصون سازي كشور از تهديدات و گفتمان سازي پدافند غيرعامل از برنامه هاي اولويت دار اين اداره كل است. 

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان با تاكيد بر نهاينه شدن پدافند غيرعامل در جامعه گفت: اين مهم بايد در جامعه نهادينه و به باور عمومي مردم تبديل شود و ضرورت دارد كشور در همه ابعاد مختلف سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مصون‌سازي شود تا توطئه‌هاي دشمن خنثي شود. 

كارخايي بابيان اين كه دشمن در حوزه سايبري وارد شده و قصد توطئه عليه انقلاب اسلامي را دارد به اهميت توجه به اصول پدافند غيرعامل در فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: در راستاي جلوگيري از تهديدات فضاي سايبري ضرورت دارد كه اصول پدافند غيرعامل از سوي مديران اجرايي دستگاه‌ها رعايت شود. 

وي با اشاره به ضرورت فرهنگ سازي خود مراقبتي و پدافند غيرعامل در استان، گفت: پدافند غيرعامل يك دفاع دروني محسوب مي شود كه از متن جامعه برخاسته است. كارخايي با بيان اين كه افزايش بازدارندگي دربرابر دشمنان، كاهش آسيب پذيري در زمان تهاجم و همچنين تداوم خدمات رساني ضروري به مردم، سه محور فعاليت اداره كل پدافند غير عامل است، اضافه كرد: پدافند غيرعامل يك نوع پيشگيري و حفاظت در زمان صلح است كه بايد با برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌هاي مدون در راستاي بهره‌گيري فراگير و دستاوردهاي بهتر در اين برهه زماني، در زمان بروز حملات با آمادگي كامل به بيشترين باز دارندگي در برابر خطرات و آسيب‌هاي ناشي از آن دست يابيم.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان افزود: در سياست‌هاي كلي ابلاغ شده از سوي پدافند غيرعامل كشور برگزاري جلسات به صورت مداوم و منظم، برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي سنين مختلف، برگزاري مانورهاي فراگير براي آمادگي هرچه بيشتر و ايجاد تحرك و انگيزه بيشتر درمتن جامعه در مورد پدافند غيرعامل مورد تاكيد قرار گرفته است.

 كارخايي تصريح كرد : اقدامات و پيگيري هاي دولت در سال هاي اخير براي ثبات و ايجاد آرامش و امنيت در جامعه نشان دهنده اجراي سياست‌هاي پدافند غيرعامل در كشور است همچنين برطرف كردن مشكلات، برقراري ارتباط و هم افزايي با ديگر كشورها در بخش‌ هاي سياسي و اقتصادي، دفاع از كشور و حراست از نظام جمهوري اسلامي، از ديگر دستاوردهاي نظام در اجراي اهداف و سياست هاي پدافند غيرعامل است.

 پدافند غيرعامل به مجموعه اقدامات دفاعي غير مسلحانه گفته مي شود كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، ادامه فعاليت هاي ضروري ، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديد و اقدامات نظامي دشمن مي شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر