۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۳۹۱
فرماندار دامغان:
فرماندار دامغان با تاكيد بر اينكه بايد زمينه مشاركت مردم در موضوع پدافند غير عامل فراهم شود، گفت: نقش رسانه در ترويج و تبيين پدافند غيرعامل و خودمراقبتي تقويت شود.

علي اصغر مجد پيش از ظهر آدينه در نشست شوراي پدافند غيرعامل دامغان به ميزباني فرمانداري و با حضور مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان، ضمن بيان اينكه استفاده از ظرفيت هاي رسانه ها براي محتوا سازي برنامه هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي پدافند غير عامل مورد توجه قرار گيرد و به صورت ويژه به آن پرداخته شود، ابراز داشت: يكي از اصلي ترين نامگذاري هفته اي به نام هفته پدافند غير عامل و تاكيدي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامگذاري روز پدافند غير عامل داشتند در حقيقت عمومي كردن پدافند غير عامل و توصيه اي است كه روي توجيح و تبيين عمومي اين موضوع مهم و با اهميت است.

وي اضافه كرد: تبيين و تبليغ و فرهنگ سازي در حوزه پدافند غير عامل در سطح جامعه انجام شود و همانطور كه مردم در دفاع نظامي و در اوج آن دفاع مقدس هشت ساله بهترين مشاركت و عملكرد را داشتند و موجب افتخار تاريخ ايران شدند لازم است در بحث پدافند غير عامل نيز زمينه حضور و مشاركت مردم را فراهم كنيم.

رئيس ستاد مديريت بحران دامغان با بيان اينكه هدف اصلي از برگزاري مانورها و برنامه هاي گوناگون در طول سال اين است كه جامعه به نوعي با اهميت موضوع پدافند غير عامل آشنا شود، گفت: جداي از مردم، نخبگان جامعه، صاحب نظران، روحانيان و اهالي منبر و تريبون نيز بايد به حوزه پدافند غير عامل ورود پيدا كنند، البته با حفظ حساسيت هايي كه بايد توجه داشته باشيم در تبيين و توجيه مسائل پدافند غير عامل احساس امنيت در جامعه تحت تاثير قرار نگيرد.

مجد به نقش رسانه ها در حوزه پدافند غير عامل اشاره كرد و بيان داشت: گفتمان سازي و فرهنگ سازي پدافند غير عامل در جامعه مهمترين اهداف و برنامه هايي است كه بايد به آن توجه شود.

در اين جلسه هريك از مديران دستگاه هاي اجرايي عضو در جلسه گزارشي از فعاليت ها و اقدامات خود در طي يكسال گذشته تاكنون در حوزه پدافند غير عامل ارائه دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر