۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۸۷
رئيس كميته پدافند غيرعامل آموزش و پرورش منطقه شش تهران در مصاحبه با خبرنگار پایداری ملی:
پروازي مقدم مديرآموزش و پرورش منطقه 6 تهران و رييس كميته پدافندغيرعامل اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، تفكر دفاع از مظلومان عالم و مبارزه با مستكبران به عنوان شاخصه اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مبتني بر آموزه هاي تعالي بخش ديني و انقلابي است و تا زماني كه اين تفكر ناب بر تارك اين كشور عزيز مي درخشد، اين دشمني ها در عرصه هاي گوناگون ادامه خواهد يافت.
به گزارش پایداری ملی، پروازي مقدم مديرآموزش و پرورش منطقه 6 تهران و رييس كميته پدافندغيرعامل اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، تفكر دفاع از مظلومان عالم و مبارزه با مستكبران به عنوان شاخصه اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مبتني بر آموزه هاي تعالي بخش ديني و انقلابي است و تا زماني كه اين تفكر ناب بر تارك اين كشور عزيز مي درخشد، اين دشمني ها در عرصه هاي گوناگون ادامه خواهد يافت.

رييس كميته پدافندغيرعامل آموزش و پرورش منطقه 6 در ادامه گفت: با وجود چنين شرايطي و در حالي كه بحران ناامني و رعب و جنگ و خشونت غالب منطقه را تنيده است، ايران اسلامي نمي تواند اين تحولات و توطئه ها را ناديده بگيرد، بنابراين در گام اول مي بايست دشمن را بشناسد و اهداف آن را پيش بيني كند.

پدافند غيرعامل در واقع به معناي مجموعه اقدامات غيرمسلحانه اي است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري ، ارتقاء پايداري ملي و تسهيل در امر مديريت بحران در برابر تهديدات نظامي دشمن مي شود. پدافند غيرعامل مستلزم بكارگيري جنگ افزار نبوده و با اجراي آن مي توان همه  هجمه هاي نظامي و خسارات به جامعه انساني را پيشگيري نمود.

پروازي مقدم افزود: پدافندغيرعامل امروزه به عنوان يك اصل و دانش بين رشته اي و يك موضوع مستمر، ضمن كاهش آسيب پذيري و افزايش پايداري و توان بازدارندگي ، ارتقاء ملي و تسهيل كننده مديريت بخش هاي مختلف جامعه مي باشد.

تلاش در راستاي تحقق توسعه پايدار بدون توجه و ارزيابي درست از آسيب ها و تهديدهايي كه ممكن است يك كشور با آن ها مواجهه داشته باشد امكان پذير نبوده بنابراين نياز به برنامه ريزي درست و منطقي جهت مقابله با تهديدها در حوزه هاي مختلف اجتماعي، سياسي، اقتصادي و ... امري ضروري است و روشنگري اين امر در تربيت اجتماعي و سياسي از ساحتهاي شش گانه يكي از ماموريت هاي آموزش و پرورش در تربيت فرزندان اين مرز و بوم است.

مدير آموزش و پرورش منطقه شش تهران در پايان گفت:اينجانب ضمن تبريك فرارسيدن ايام اين هفته و گراميداشت روز ملي پدافندغيرعامل، خدمات همه تلاشگران اين عرصه جهاد را ارج نهاده و توفيقات روز افزون همه كساني كه در اين مسير جهت انجام وظايف و رسالت هاي محوله تلاش مي كنند را از ايزد منان مسئلت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر