۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۸۳
دبيركميته پدافندغيرعامل منطقه6 تهران:
كريمي مطهر مسئول حراست آموزش و پرورش و دبيركميته پدافندغيرعامل منطقه6 تهران اظهار داشت

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، كريمي مطهردبيركميته پدافندغيرعامل آموزش و پرورش منطقه 6 تهران گفت: امروزه با عنايت به پيچيده شدن تهديدات و پيشرفت هاي پايان ناپذير دانش و فناوري، بايد از عناصر و روشهاي نوين دفاع بهره گرفت تا كشور دچار غافلگيري نشده و دشمن را در موضع انفعال و سردرگمي قرار داد.

ايشان در ادامه اظهار داشت: مجموعه اقداماتي كه توانايي جامعه را در برابر انواع تهديد افزايش مي دهد شامل آموزش، فرهنگ سازي و گفتمان سازي مفاهيم پدافند غيرعامل، جمع آوري اطلاعات ، برنامه ريزي و طرح ريزي دفاعي، تجهيز و تأمين منابع و انجام تمرين، تكرار و رزمايش مي باشد.

كريمي مطهر در ادامه بيان داشت: ولايت پذيري ، ارزشمندترين عامل و پشتوانه اجرايي در عقب راندن دشمنان، اسلام و قرآن مي باشد. مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نيز در بيانات ارزشمند خود دفاع را جزئي از هويت يك ملت زنده محسوب نموده و در بند 7 سياستهاي كلي نظام در حوزه پدافندغيرعامل به اهميت آموزش مفاهيم آن اشاره فرموده اند.

بند 7 سياستهاي كلي نظام در حوزه پدافندغيرعامل: ((فرهنگ سازي و آموزش عمومي در زمينه به کارگيري اصول و ضوابط پدافند غيرعامل در بخش دولتي و غيردولتي، پيش‌بيني مواد درسي در سطوح گوناگون آموزشي و توسعه تحقيقات در زمينه پدافند غيرعامل . ))

كريمي مطهر درباره نقش آموزش و پرورش در اين باره گفت: آموزش و پرورش در اين بين مي تواند نقش مهم و اساسي را ايفا نموده و مي بايست در اجراي فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و نيزتحقق سياستهاي كلي برنامه ششم توسعه  از جمله بند 53  اين برنامه  از تمامي ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل خود استفاده نمايد.

چيزي نخواهد گذشت كه دنيا در تهاجمات آفندي از شيوه هاي نوين مرموز و كشنده استفاده خواهد كرد و استكبار جهاني خود را به اين سلاح ها مجهز خواهدنمود و اين وظيفه دفاعي و ملي ملت هاي آزاد و مدافع انسانيت از جمله ملت غيور ايران است تا با تدارك شيوه هاي دفاعي از سلامت و امنيت امت اسلامي پاسداري نمايد .

مقدمه اين آمادگي دفاعي و ملي آشنايي آحاد مردم از سلاح ها و شيوه هاي تهاجمي و آفندي دشمن و متعاقب آن مجهز شدن به شيوه هاي پدافندغيرعاملي است .

كريمي مطهر دبير كميته پدافند غيرعامل  با شروع هفته پدافند غيرعامل كه از دوم تا هشتم آبان ماه سال 1395 برگزار مي گردد،گفت: آموزش و پرورش منطقه شش با ارسال دستورالعمل اجرايي گراميداشت اين هفته به همه مدارس منطقه و برگزاري برنامه هاي متنوع براي مشاركت هرچه بيشتر همكاران، دانش آموزان و اولياي گرامي آنها در گراميداشت اين هفته،كوشيده است تا  گامي مؤثر بردارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر