۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۳۳۶
مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان گفت:
اكنون ۱۲ كارگروه با حضور دستگاه هاي امنيتي ،بهداشتي و بيولوژيكي راهكارهاي مهم مقابله با تهديدات را در اين بخش را شناسايي مي كنند.


به گزارش پایداری ملی، ايرج كارخايي اظهار داشت : پدافند غيرعامل در دستگاه هاي ارتباطي ، بهداشت و سلامت ، دفاعي و نظامي ،آمايش و معماري و شهرسازي به منظور مصون سازي از خطرهاي احتمالي مي تواند تاثيرگذار باشد.

وي با اشاره به فعاليت ۱۵۰ نفر به عنوان رابط پدافند غيرعامل در استان سمنان، خاطرنشان كرد: از اين تعداد ۲۵ نفر در آموزش تخصصي پدافند غيرعامل در استان نقش آفريني مي كنند.
مصون سازي زيرساختها براي مقابله با جنگ سايبري از برنامه هاي اساسي پدافند غيرعامل در سمنان است

وي با بيان اين كه ايجاد بانك اطلاعاتي و برگزاري كلاس هاي آموزشي در افزايش آگاهي مردم و دستگاه هاي اجرايي تاثيرگذار است ، گفت : مكان يابي مناسب ، انتخاب پراكندگي در سامانه ها و فريب در نماي عملكردها از مصاديق پدافند غيرعامل است.

كارخايي ادامه داد: بقاي نيروي انساني و صرفه جويي كلان ارزي در حفظ تجهيزات و تسليحات نظامي اهميت پدافند غير عامل را دوجندان مي كند.

وي اضافه كرد: حفظ مراكز حياتي و حساس در برابر حملات و بمباران هوايي و حملات زميني دشمن از راهبردهاي مهم پدافند غير عامل در كشور است. 

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان يادآور شد : ايجاد بازدارندگي دفاعي كشور،كسب امنيت پايدار در توسعه ،ايمن سازي زير ساخت هاي حياتي و حساس كشور از نتايج پدافند غير عامل هستند.

به گفته وي ۸۰ دستگاه اجرايي استان سمنان در سال ۹۵ به منظور افزايش امنيت پايدار و توسعه به دستگاه هاي برق اضطراري مجهز شدند.

وي بيان داشت : با همكاري فرمانداري ها و شهرداري ها ، ۴۰ برنامه به منظور افزايش آگاهي مردم و دستگاه هاي اجرايي در هفته پدافند غير عامل در نظر گرفته شده است.

وي برگزاري جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان و رزمايش قطع آب را از جمله برنامه هاي شاخص در اين هفته اعلام كرد.

كارخايي همايش پدافند غير عامل شركت گاز استان سمنان و برگزاري كلاس هاي آموزشي در مقابله با تهديدات سايبري از ديگر برنامه هاي مهم اين اداره كل در اين هفته برشمرد. 

در تقويم رسمي جمهوري اسلاامي دوم تا هشتم آبانماه هفته پدافند غيرعامل نامگذاري شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر