۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۴۳۳۵
فرهنگ سازی پدافند غیرعامل،مهمترین اقدام پدافندی می باشد.
به گزارش پایداری ملی، با عنایت به تاکیدات بزرگان دینی و سیاسی ما مبنی بر لزوم دشمن شناسی و پیش بینی برای آمادگی و مواجهه با تهدیدات متصور از جانب دشمن، در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در هنگام اجرای پروژه ها و تاسیسات زیربنایی در حوزه های مختلف جامعه ضروری می باشد.


بنابراین بحث آموزش در فرهنگ سازی و ترویج پدافند غیرعامل، برنامه ریزی در سطح مدارس و دانشگاهها بمنظور اشاعه فرهنگ پدافند غیرعامل مهم می باشد.
فرماندار شهرستان با بیان نمونه هایی از مصادیق پدافند غیرعامل در حوزه های گوناگون شهرستان خصوصاً تهدیدات زیستی، سایبری، شیمیایی، کالبدی و ...، طی سخنانی اجرایی کردن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان را به عنوان یک اصل پدافند غیرعامل پیرامون ساخت و سازهای داخل شهرستان تلقی نمودند.
حسین فراست با اشاره به قرار گرفتن چندین شهرک صنعتی و کارخانه های مختلف در سطح شهرستان که طبق تعاریف پدافند غیرعامل جزء مراکز مهم و نیز حساس می باشند، خطاب به مسئولین شهرستان در نظر گرفتن و رعایت اصول پدافند غیرعامل را در ساخت تاسیسات و مراکز شهرستان بمنظور آمادگی در مواجهه با خطرات احتمالی ضروری ارزیابی نمودند.
 رئیس شورای هماهنگی پدافند غیر عامل شهرستان با بیان اینکه همانگونه که انسانها بمنظور پیشگیری از بیماری، خود را واکسینه می کنند به ضرورت واکسینه شدن تاسیسات و مراکز شهرستان با هدف جلوگیری از آسیب پذیری و یا حداقل آسیب کمتر تاکید داشتند.
تعداد بازدید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر