۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۵۱
در پي احكام استاندار سمنان به فرمانداران بعنوان روساي شوراي پدافند غيرعامل شهرستان ها:
اولين جلسه آردان با حضور فرماندار ، مدير كل پدافند غيرعامل استانداري سمنان و جمعي از مسئولين ادارات و فرماندهان نظامي و انتظامي شهرستان در محل فرمانداري برگزار گرديد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، اولين جلسه آردان با حضور فرماندار ، مدير كل پدافند غيرعامل استانداري سمنان و جمعي از مسئولين ادارات و فرماندهان نظامي و انتظامي شهرستان در محل فرمانداري برگزار گرديد.

در اين جلسه مدير كل پدافند غيرعامل استانداري سمنان با اشاره به فرهنگ ارزشمند محرم و عاشورا افزود با تاسي از فرهنگ شهادت، ايثار، مقاومت و پايداري همواره مي توانيم در مقابل انواع تهديدات، توطئه ها و ترفندهاي دشمنان اسلام و انقلاب بايستيم و مقابله كنيم.

ايرج كارخايي به بحث مقاومت، پايداري و دفاع اشاره نمود و گفت :براي حفظ مقاومت و دفاع از دستاوردها و ارزشها و امكانات موجود به پدافند غيرعامل كه دفاع از درون جامعه است توجه لازم مبذول گردد.

وي گفت پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غير مسلحانه براي افزايش بازدارندگي، كاهش اسيب پذيري، تداوم خدمات رساني ضروري به مردم، ارتقاي پايداري و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات دشمن طرح ريزي و برنامه ريزي شده است كه لازم است تمام دستگاهها و نهادها و سازمانها براي حفظ و ايمني و حراست از زيرساختها به آن توجه كنند.

مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان همچنين در اين جلسه خواستار شناسايي و برنامه ريزي براي مقابله با تهديدات مختلف خصوصا در عرصه زيستي در شهرستان شد و افزود بمنظور حفظ امادگي لازم در مقابل تهديدات برگزاري دوره هاي اموزشي تخصصي و برگزاري مانور و رزمايش هاي مختلف بايد با كمك دستگاههاي اجرايي در سطح شهرستان ارادان برگزار و عملياتي شود.

در اين جلسه همچنين افشار نادري فرماندار شهرستان ارادان انجام تدابير و الزامات پدافند غيرعامل در سطح جامعه را هم برشمرد و خواستار دقت توجه همه مسئولين و كاركنان جهت اجراي دقيق مسائل و موارد مرتبط با پدافند غيرعامل در سطح شهرستان ارادان شد.

فرماندار ارادان بحث فرهنگ سازي و ايجاد فرهنگ مناسب در بين مردم و گروهها خصوصا كاركنان را در امر پدافند غيرعامل مهم واساسي برشمرد و افزود همه دستگاهها در اين زمينه مسئوليت دارند كه بايد با هوشياري تمام تهديدات و اسيب هاي مختلف مرتبط با شهرستان شناسايي و راهكارهاي مقابله ان تهيه و ترسيم و عملياتي گردد.

وي مسائل اجتماعي و مباحث مرتبط با انرا براي مصون سازي جامعه سربرشمرد و خواستار تمهيدات لازم جهت حل مسائل و مشكلات اجتماعي جامعه شد.

در اين جلسه همچنين تعدادي از اعضا نقطه نظرات و پيشنهادات خودشان را در خصوص مسائل پدافند غيرعامل بيان داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر