۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۴۶
وال استریت به نقل از تحلیلگران اقتصادی گزارش داد
نشریه وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگران اقتصادی نوشت: با توجه به وضعیت موجود در بازار نفت امید به توافق در خصوص فریز نفتی در نشست الجزیره بسیار ضعیف است.
به گزارش پایداری ملی؛ نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که با توجه به تنش های موجود بین ایران و عربستان و نقش آمریکا در افزایش ذخایر نفتی به نظر می رسد که نشست الجزیره بی نتیجه باشد.
به ادعای این نشریه اقدام ایران برای افزایش سطح تولید نفت تا حد زیادی این امید را که کشورهای عضو اوپک و دیگر صادر کنندگان نفت در نشست روز چهارشنبه بتوانند به توافق جامعی در خصوص تثبیت بازار جهانی نفت دست یابند از بین می برد.

در سال 2014 در پی تصمیم برخی کشورهای عضو اوپک مانند عربستان برای افزایش تولید نفت خام و همچنین نقش آمریکا در این بازار، قیمت جهانی نفت به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در سال 2015 نیز سرمایه گذاری های جهانی نفت و گاز طبق آماری که ناظران سازمان بین المللی انرژی منتشر کرده اند حدود 25 درصد کاهش داشته است و به نظر می‌رسد که این روند نزولی در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

تحلیلگران تنش های موجود بین ایران و عربستان را بزرگترین مانع رسیدن به هرگونه توافق در نشست الجزیره عنوان کرده اند.

«آلان اوستر» یک اقتصاددان استرالیایی در این زمینه می گوید: هیچ امیدی به توافق در نشست الجزایر وجود ندارد وقتی که عربستان و ایران با یکدیگر موافق نیستند.

وال استریت می نویسد: عربستان پیش از این به ایران پیشنهاد داده است که در صورتی که ایران سطح تولید نفت خام خود را ثابت نگه دارد ، عربستان نیز با فریز نفتی موافقت خواهد کرد در حالی که ایران نیز پیش از این گفته است که قصد دارد تولید نفت خام خود را به سطح پیش از تحریم برساند.

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که فریز نفتی در سطح کنونی کمک کمی به بهبود قیمت جهانی نفت می کند اما این در حالی است که همه کشور های عضو اوپک میزان عرضه خود را با حداکثر ظرفیت دنبال می‌کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال عامل دیگری که در این میان نقش دارد فعالیت های آمریکا در زمینه نفتی است به طوری که طبق آمار منتشره به وسیله مؤسسه «بیکر هوگز» تعداد سکوهای نفتی فعال این کشور در اواخر هفته گذشته به 418 عدد افزایش پیدا کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر