۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۵۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی، در نشست توسعه شهری که در سالن اجتماعات سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد حضور یافت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان در این نشست اظهار داشت: در جهان 49 بحران طبیعی شناسایی‌ شده که براساس تحقیقات به‌ عمل‌ آمده، 43 مورد از این بحران‌ها در ایران نیز وجود دارد که متداول‌ترین آن سیل، زلزله و صاعقه است.
وی، نحوه ی برخورد با همه ی بحران‌های طبیعی را یکسان برشمرد و بیان کرد: اگرچه از نظر عملیاتی، مدیریت بحران‌های طبیعی در کشور ما از طریق شیوه قابل قبولی صورت می‌گرفت، اما سیستم یکپارچه‌ای برای بهتر انجام شدن مدیریت مذکور وجود نداشت، بنابراین در این راستا همزمان با خردادماه سال 82 مدیریت بحران یکپارچه کشوری به تصویب رسید.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حقیقت ارزیابی و نظارت مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و آسیب‌ها است؛ گفت: توجه شهرداری مشهد به اصل مبحث 21 قانون ملی مقررات ساختمان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 فروزان ادامه داد: در این قانون به‌ صراحت اصول پدافند غیرعامل در ساختمان‌سازی و برج‌سازی مشخص شده و شهرداری مشهد باید به آن به‌ صورت عملی توجه کنند.
وی به تفاهم‌نامه ی امضا شده میان این اداره‌کل با سازمان نظام‌مهندسی استان اشاره و تصریح کرد: بر این اساس، مهندسان از آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی ساختمان و پدافند غیرعامل برخوردار می‌شوند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از یک‌میلیون نفر در حاشیه شهر مشهد، بر لزوم توجه به ایمن و مقام‌سازی ساخت و سازها در این بخش از شهر به منظور کاهش خسارات در مواقع بروز بحران تاکید کرد.
فروزان رسیدن به حداکثر بازدارندگی در مقابل تهدید، ارتقای پایداری ملی و مقاومت مردم در مقابل تهدیدهای احتمالی، تسهیل مدیریت بحران، به حداقل رساندن آسیب‌های جامعه و ارائه خدمت به مردم در قالب مدیریت بحران را از جمله اهداف پدافند غیرعامل برشمرد.
وی قدرت دفاعی بالای ایران را سبب رفع تهدیدهای دشمنان برشمرد و گزینه‌های روی میز آنان را به دلیل گران بودن هزینه‌های سخت‌افزاری جنگی، دروغ و بی‌اساس دانست.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی افزود: با وجود اینکه هدف ایران ایجاد صلح و آرامش در منطقه است، اما از نظر تجهیزات دفاعی و مقابله با تهدیدهای خارجی پیشرفت‌های بسیاری دارد که این امر سبب شده تا هیچ کشوری جرأت نگاه چپ به کشور ما را نداشته باشد.
فروزان با ابراز تأسف نسبت به وجود جنگ‌های شیمیایی و الکترونیکی با فناوری‌های جدید در برخی از کشورها، تأکید کرد: تاکنون حدود 14 هزار جنگ در جهان رخ‌ داده و در این میان 4.5 میلیارد نفر از جمعیت کره زمین، جان خود را در آن از دست‌ داده‌اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر