۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۴۱
اجرایی‌شدن الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های شهرستان، تشکیل بانک اطلاعاتی ادارات این شهرستان و برگزاری رزمایش‌های موضوعی با اولویت بخش‌های زیستی، سایبری و فنی در شهرضا از مهمترین مطالبی بود که در ‌شورای پدافند غیرعامل شهرستان تشکیل شد.
به گزارش پایداری ملی، دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان صبح امروز در جلسه این شورا با اشاره به شاخص‌ها و محور برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال 95 اظهار داشت: پیگیری مطلوب اهداف و برنامه‌های شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» در بخش پدافند غیرعامل باید انجام شود و در برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای صیانت از سرمایه‌های ملی به ویژه زیرساخت‌های دارای طبقه‌بندی با توجه به شاخص‌ها و ملاحظات و مؤلفه‌های پدافندغیرعامل، انجام شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های شهرستان، افزود: تبیین ماهیت واقعی پدافند غیرعامل به‌ویژه پدافند مردم محور، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل در سطوح و اقشار مختلف، از شاخص‌ها و محور برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال 95، است.

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا با اشاره به تولید محتوای آموزشی پدافند غیرعامل برای اقتشار مختلف، گفت: نشست‌ها و همایش‌های تخصصی در موضوعات مختلف در راستای پدافند غیرعامل باید در شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرستان، بیان کرد: موضوعات مهم و اساسی و مسائل مبتلابه در شهرستان در دستور کار شورای پدافند غیرعامل قرار گرفته و با بررسی و تجزیه و تحلیل مناسب تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

انصاری‌پور با اشاره به برگزاری مسابقات موضوعی پدافند غیرعامل در شهرستان، گفت: جلسات کارگروه‌های تخصصی شهرستان به عنوان مهمترین ابزار تخصصی شورا به صورت منظم و مستمر باید تشکیل شود.

برگزاری رزمایش‌های موضوعی با اولویت بخش‌های زیستی، سایبری و فنی در شهرضا

وی با تأکید بر اینکه مصوبات و پیشنهادات کارگروه‌های تخصصی به صورت جدی پیگیری و نتیجه به شورای پدافند غیرعامل شهرستان گزارش شود، افزود: برگزاری رزمایش‌های موضوعی با اولویت بخش‌های زیستی، سایبری و فنی، برگزاری رزمایش‌ها در موضوع‌های مشترک با هماهنگی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها همجوار انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای اجرا و اعمال مبحث مقررات ملی ساختمان و الزامات پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای عمرانی، مقاوم‌سازی، گفت: برنامه‌ریزی منظم برای بزرگ‌داشت هفته پدافند با محوریت آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوامع هدف و اجرای رزمایش‌های تخصصی میدانی و دورمیزی باید در این هفته انجام شود.

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه بیان کرد: زمانی که جلسات پدافند غیرعامل را برگزار می‌کنیم خود مدیریت بحران است، سیاست و قانون‌گذاری حوادث و بحران‌ها در پدافند غیرعامل تنظیم و اجرای آن همزمان مدیریت بحران می‌شود.

محسن گلابی با انتقاد از اینکه بعضی از دستگاه‌ها در اجرای کار و تشکیل کارگروه‌های زیرمجموعه این شورا اهمال می‌کنند، گفت: در گذشته اقدامات و پروژه‌هایی در سطح شهرستان انجام شده که امروز زیر سئوال بردن آن درست نیست و زمانی که آسیب‌شناسی شود در جای خود مناسب است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم در کارگروه‌ها آسیب‌شناسی کنیم، افزود: علت عدم اجرای دستورالعمل‌های شورای پدافند از سوی دستگاه‌های شهرستان باید بررسی شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه کارگروه‌ها باید جدی گرفته و تشکیل شود، تصریح کرد: درصدد اجرای یک مانور برای شناسایی توانمندی‌ها و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها هستیم.

بانک اطلاعاتی ادارات شهرستان شهرضا تشکیل می‌شود

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی ادارات شهرستان باید در اسرع وقت تشکیل تا در مواقع بروز حوادث به کار آید، گفت: فصل بارش نزدیک و احتمال جاری شدن سیل وجود دارد، دستگاه‌هایی که در رابطه با حوادث غیرمترقبه هستند باید رودخانه‌های فصلی، پل‌ها و جوی‌ها را بررسی کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، پدافند غیرعامل مثل مصونیت بخشی به بدن است، بیان کرد: فراهم‌سازی تمهیدات و تدابیر لازم برای مدیریت دانش آموزان در زمینه بروز حملات احتمالی دشمن از جمله موضوعات پدافند غیر عامل است.


احمد ملکیان با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگ‌ساز جامعه است، گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فرهنگ‌سازی پیش برود و دفاع غیرنظامی را در جامعه نهادینه کند.

وی با اشاره به اقدامات آموزش‌ و پرورش در راستای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: تشکیل نمایشگاه آثار دانش‌آموزان، نصب تراکت و پوستر در مراکز آموزشی، آموزش مقابله با بلایای طبیعی، آموزش مکان‌یابی در مواقع بروز تصادف، آموزش امداد و نجات، آسیب‌شناسی فضاهای مجازی و ایجاد نهضت ایمن‌سازی مدارس با حضور و مشارکت خانواده‌ها از اقدامات آموزش ‌و پرورش در راستای پدافند غیرعامل است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر