۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۷۰۶
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان خبر داد:
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان از کنترل و مبارزه با بیماری ها و آفات گیاهی در ۴۲ هکتار از اراضی جنگلی استان همدان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا همتی کنترل و مبارزه با بیماری ها و آفات گیاهی در اراضی جنگلی استان همدان را از اولویت ها برشمرد و گفت: این اقدام در بیش از ۴۲ هکتار از اراضی جنگلی استان همدان انجام شده است.

وی پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل آفات و امراض جنگل و مراتع را از طرح های مورد تاکید در این مجموعه برشمرد و عنوان کرد: پیش آگاهی شامل مشاهده هرگونه بروز خسارت ناشی از آفات و بیماری های احتمالی در عرصه های  منابع ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تکثیر و طغیان آفات باید علف های هرز اطراف درختان و سرشاخه های آلوده را حذف و آنها را از منطقه خارج کرد، گفت: روشهای مکانیکی برای جلوگیری از تکثیر و ازدیاد آفات جنگلها و مراتع در اولویت اقدامات قرار دارد.

همتی با بیان اینکه ۴۷ درصد وسعت استان همدان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهد، گفت: حفظ، حراست و مدیریت این عرصه ها به عهده منابع طبیعی است.  

وی بااشاره به فعالیت واحد گشت و مراقبت از عرصه های جنگلی ادامه داد: واحد گشت و مراقبت از عرصه های جنگلی در صورت مشاهده هرگونه آفات و امراض گیاهی موضوع را گزارش می دهد.

همتی از تدوین برنامه هایی برای اجرا با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: کارگروهی با حضور یک گیاه پزشک، نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان بخش جنگل، مرتع، بیابان و حفاظت و حمایت منابع طبیعی در این راستا تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه طرح های مطالعاتی برای از بین بردن آفات باید به گونه ای باشد که به شکارچی آفات آسیبی نرسد، گفت: برخی گونه ها که ازآن به عنوان شکارچی یاد می شود  از آفات گیاهان تغذیه کرده و جمعیت آنها را کنترل می کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر