۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۰۹
سرلشکر رضایی در برنامه نگاه یک مطرح کرد
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکستن سکوت بهت‌آمیز جهان اسلام است و امیدوارم جهان اسلام حکام سعودی را بر سر عقل بیاورد، تاكيد كرد: در حال حاضر آمریکا مسوولیت خود را به عربستان داده تا جبهه مقاومت را كنترل كند.
به گزارش پایداری ملی، سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب (سه‌شنبه 16 شهریور) در برنامه نگاه یک به بررسی ابعاد سیاسی پیام مقام معظم رهبری درباره حج امسال پرداخت.
 
سرلشگر رضایی در پاسخ به سؤالی درباره منظور رهبر معظم انقلاب از شجره ملعونه در پیام امسال‌شان اظهار کرد: این شجره ملعونه 3 ویژگی دارد: یکی خونریزی که ریشه این طایفه آل سعود خونریزی بوده است، دوم انحراف و گمراهی به‌نام وهابیت و سوم خیانت که آل سعود از ابتدای انقلاب علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی وارد عمل شدند. این شجره ملعونه سه ریشه دارد و ننگی بر جهان اسلام است. این ننگ را جز با گرفتن یقه آنها نمی‌توان پاک کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه چرا آل سعود امنیت را در مراسم حج برقرار نمی‌کند، گفت: ایجاد امنیت در ایام حج به قبل از اسلام برمی‌گردد. در دوره جاهلیت نیز طوایف آن زمان قراردادی داشتند که در این ایام از خونریزی و جنگ جلوگیری کنند، این اقدام آل سعود از جاهلیت قبل از اسلام نیز بدتر است.
 
وی افزود: قرآن اشاره می‌کند که این خانه امن الهی و حتی یک پرنده هم نمی‌تواند در آن آزار ببیند.
 
 سرلشگر رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا آل سعود از روشن شدن مسئله فاجعه منا نگرانی دارد، متذکر شد: آنها از این مسئله در حال فرار هستند که دخالت‌هایشان در فاجعه منا روشن شود و مانع از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شدند. دولت ایران باید پیشگام تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد و ما باید یقه آنها را بچسبیم. سعودی‌ها می‌ترسند حقایق روشن شود.
 
رضايي تاكيد كرد: مردم آن‌جا داشتند له می‌شدند. مثل آدم‌های بی‌تفاوت، ساعت‌ها تماشا می‌کردند. حتی می‌آمدند و مردم ناتوان را زیر پا له می‌کردند و مصدومین زنده را با لودر بار می‌کردند. در خود وقوع حادثه باید بررسی کرد که عمدی بوده یا نه؟ خیلی‌ها می‌گویند، عمدا بوده. باید مشخص شود. چرا در چند دقیقه مساله را جمع نکردند؟ این‌ها که با مانیتور همه کوچه‌ها و گذرگاه‌ها را می‌بینند. می‌توانستند در چند دقیقه همه را نجات بدهند. این کار را نکردند. بنابراین از کمیته حقیقت‌یاب می‌ترسند. من پیشنهاد می‌کنم که ما روز ملی تعيين كنيم، روزی مانند روز جهانی قدس، در دفاع از جان انسان‌ها. دفاع از بشریت مساله مهمی است و ما نباید از آن بگذریم.
 
 
وی تصريح كرد: آل‌سعود در حال درگیری با ما هستند و آخرین خبر این است که در اتحادیه مجالس اروپا که در بیستم سپتامبر جلسه دارد، منافقین با سعودی‌ها می‌خواهند علیه ما بیانیه بگیرند تا سران کشورهای اروپایی با ایران ارتباط نگیرند و از ما دور شوند. دو سه ماه پیش ضد انقلاب را علیه ما بسیج کردند. در روابط بین‌الملل یک اصطلاح داریم به نام "دیپلماسی اجباری"، که یک قدرت بین‌الملل طرف مقابل را برای برقراری روابط دیپلماتیک تحت فشار قرار می‌دهد. عربستان که در این حد نیست. چنین توانایی را ندارد. آن‌قدر مساله ناشیانه جلو رفته که چند وقت پیش یکی از دوستان از بالکان گفت که ۳۰۰ هزار نفر از کشورهای عربی به بوسنی آمده‌اند تا از جنگ ایران و عربستان دور شوند. این فضا را عربستان درست کرده است. آن‌ها رفته‌اند در سارایوو تا از جنگ فرار کنند. این‌ها که با زور نمی‌توانند با ما رابطه برقرار کنند. کشورهای جهان هم در شگفتی‌اند از رفتار عجیب عربستان با ایران.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اظهارات اخير مفتی آل‌سعود گفت: مفتی اعظم حرام‌خوار ناپرهیزکار عربستان امروز گفته که کل ایرانی‌ها مسلمان نیستند. قبلا این الفاظ را برای شیعیان ایران به کار می‌بردند. حالا به ایرانی‌ها چه در خاک ایران و چه در سایر کشورها، می‌گویند مسلمان نیستند. آن‌ها هستند که دارند حج را سیاسی می‌کنند. حجاج ما که حتی مراسم برائت را زیر چادر برگزار می‌کردند اما این را هم تحمل نمی‌کردند.
 
 
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره علت علنی شدن روابط آل سعود و اسرائیل و تغییر رویکرد عربستان گفت: آمریکایی‌ها گاهی سیاست‌شان این است که جنگ نیابتی به راه بیندازند اما یک زمان اسرائیل و عربستان را جلو می‌اندازند و آمریکا نیز از آنها حمایت می‌کند. در برجام عربستان و اسرائیل بیشترین مذاکرات را داشتند و علیه ایران و جبهه مقاومت یک جبهه تشکیل دادند.
 
وی افزود: مسئولیتی که آمریکا خودش باید به گردن می‌گرفت به عربستان و اسرائیل محول کرده تا آنها جبهه مقاومت را کنترل کنند.
 
سرلشگر رضایی درباره نقش عربستان در تجهیز گروهک‌های تروریستی اظهار کرد: عربستان در کشورهای مختلف اسلامی مسجد درست کرده و وهابیت را ترویج می‌دهد. گروه‌های تکفیری مسئول محصول مکتب وهابیت هستند که از مساجد سعودی سر برآورده است. البته بسیاری از علمای اهل تسنن مخالف وهابیت هستند و منظور ما از وهابیت اهل سنت نیست. عربستان لکه ننگی در جهان اسلام است که باید پاک شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جهان اسلام سکوت معناداری درباره آل سعود وجود دارد که ان‌شاءالله شکسته خواهد شد، گفت: همه در جهان اسلام در حال نگاه کردن حرکات سعودی هستند و امیدوارم پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکسته شدن این سکوت باشد و خواهیم دید افرادی که در ریاض قیافه می‌گیرند جایی در دنیا نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه رؤیایی در حکام سعودی شکل گرفته است که می‌خواهند رهبری جهان عرب را به‌عهده بگیرند، گفت: آنها به‌ظاهر مصر را با کودتا و سرکوب بیداری اسلامی دست گرفتند اما اوضاع مصر این‌گونه نیست. در ترکیه هم خیال کردند با کودتای نظامی می‌توانند فرماندهان کودتا را در اختیار داشته باشند. در کشورهای دیگر هم با زور می‌خواهند این کار را بکنند و رهبری جهان عرب را به‌عهده بگیرند.
 
سرلشگر رضایی افزود: اسرائیل و آمریکا هم آنها را تشویق و تحریک می‌کنند و ماهیت جاهلی و وحشیگری آل سعود موجب شده در این مسئله جوگیر شوند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکسته شدن سکوت بهت‌آمیز علیه آل سعود باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر