۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۶۰۷
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران:
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل گفت: قسمت عمده ای از فضاهای زیر سطحی شهر در اختیار مترو قرار گرفته است و در این خصوص نگرانی های زیادی وجود دارد و شهرداری باید توضیح دهد در این حوزه چه اقداماتی صورت گرفته است. در فرایند توسعه مترو ،پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد.
به گزارش پایداری ملی، پس از ارایه گزارش مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دویست و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا سوالات و پیشنهادات خود را در حوزه حمل و نقل شهری مطرح کردند.
 
بر اساس این گزارش، رحمت الله حافظی، با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه توسعه حمل و نقل شهری به ویژه در حوزه مترو گفت: اگر شهرداری تهران در 10 سال گذشته تنها مترو را توسعه می داد و زباله های شهر را جمع آوری می کرد و اقدام دیگری نداشت، ما دست عزیزان را می بوسیدیم.
 
رییس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: باید زمینه ای فراهم کنیم تا ارایه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان افزایش یابد.
 
وی با اشاره به مزایای توسعه خطوط مترو، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، تصادفات و ترافیک، افزایش جابجایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش آسایش و رفاه مردم با استفاده از مترو فراهم می شود پس چرا به جای توسعه مترو، اتوبان دو طبقه با صدها و هزاران میلیارد تومان هزینه ساخته می شود؟
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: البته ساخت بزرگراه اشکالی ندارد مگر اینکه توجیه مناسبی در مورد ارجح بودن آن نسبت به مترو وجود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تا پایان سال 95 باید مجموع تعداد واگن ها برای رسیدن به سرفاصله 4.5 دقیقه به هزار و 958 واگن  و برای رسیدن به سرفاصله 2.5 دقیقه به 3 هزار و 50 واگن برسد، اظهارداشت: این درحالی است که معاون شهردار اعلام می کند تعداد واگن ها در پایان سال جاری به 2011 دستگاه خواهد رسید. این گزارش عملکرد با برنامه مصوب شورای شهر تطبیق ندارد.
 
حافظی گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، تعداد ایستگاه ها تا پایان سال باید به 173 ایستگاه برسد اما طبق گزارش ارائه شده توسط معاون شهردار، این تعداد به 166 ایستگاه خواهد رسید.
 
در ادامه رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر مربوط به فرونشست های پی در پی معابر گفت: امروز مساله فرونشست ها و ایجاد چاله ها در سطح معابر تبدیل به دغدغه مردم و مسئولان شده است و مردم از اعضای شورا و مدیران شهری توقع دارند برنامه و راهکارهای خود را در رابطه با این مشکل اعلام کنند.
 
محمد سالاری افزود: بعد از حادثه شهران، شهردار تهران طی گزارشی اعلام کرد ،تیمی تشکیل داده اند تا تمامی مغارهایی که در سطح میادین و معابر شهر وجود دارد را احصاء نمایند و برنامه خود را ارائه دهند اما تا کنون گزارشی در این ارتباط به ما نداده اند.


وی ادامه داد: در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد مسئولان اداره آب و فاضلاب صحبت های خود را دارند و برخی کارشناسان نیز موضوع آبهای زیر زمینی را مطرح می کنند به همین دلیل در این زمینه می بایست تصمیم مشخصی گرفته شود چراکه قطعا این فرونشست ها و مغارها در آینده نیز حادثه ساز خواهند شد.

سالاری با اشاره به موضوع قنات های تهران گفت: در خصوص قنات ها گزارشات زیادی به کمیسیون شهرسازی و معماری ارائه می شود که در فرایند توسعه خطوط مترو برای قنات ها اقدام خاصی انجام نمی شود و تنها مسیر قنات ها منحرف می شوند و در این سال ها گزارشی در این خصوص از سوی شهرداری داده نشده و در این حوزه نگرانی های زیادی وجود دارد.


وی با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل گفت: قسمت عمده ای از فضاهای زیر سطحی شهر در اختیار مترو قرار گرفته است و در این خصوص نگرانی های زیادی وجود دارد و شهرداری باید توضیح دهد در این حوزه چه اقداماتی صورت گرفته است. در فرایند توسعه مترو ،پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد.
 

سالاری با تاکید بر این موضوع که امروز مترو مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان دارد، گفت: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری از مسیر ساخت و ساز ، باید دید شهرداری چه برنامه ای برای استفاده از فضای پسابرجام برای استفاده از فرصت سرمایه گذاران خارجی داشته و چه کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر