۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۵۹۹
اولین کنفرانس مجازی آشنایی با تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم و پدافند غیرعامل بر علیه تهدیدات زیستی با محوریت تهدیدات زیستی در حوزه انسانی برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، توسعه شگفت انگیز علوم و فناوری های زیستی و دستاوردهای ارزشمند آن برای ارتقا سطح زندگی بشر در عرصه های مختلف سبب توانمندی انسان در شناخت فرآیند های حیاتی و بهره برداری های مفید از آن گردیده است.

هر چند در چند دهه گذشته متاسفانه با وجود و تصویب قوانین و مقررات ارزشمند بین المللی جهت پیشگیری از بهره برداری های غیر صلح آمیز از این توانمندی ها شاهد توسعه کاربردهای غیر مسالت آمیز از این علوم جهت صدمه زدن به منابع انسانی، اقتصادی و تهدید و ارعاب با عناوینی چون تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم می باشیم. بنابراین تهدیدات زیستی بعنوان یکی از تهدیدات فزاینده نامتقارن در عصر معاصر در عرصه های انسانی، محصولات کشاورزی و دامی، آب و مواد غذایی، صنایع مختلف و محیط زیست بر زندگی انسان تاثیرگزار است.

اهمیت و ضرورت شناخت این تهدیدات و آمادگی جهت مقابله با تاثیرات مخرب آن بر سلامت و امنیت کشور امری بدیهی و جزو وظایف مهم مسئولین نهاد های ذیربط و همچنین عرصه ای برای تحقیق و پژوهش و آموزش در مراجع علمی دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است.

به همین دلایل اولین کنفرانس مجازی آشنایی با تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم و پدافند غیرعامل بر علیه تهدیدات زیستی با محوریت تهدیدات زیستی در حوزه انسانی (معرفی، ارائه تجربیات جهانی، تبیین حقوق و قوانین ملّی و بین المللی و بررسی موانع و راهکارهای موجود) برگزار می‌شود.

سخنران: پروفسور علی کرمی استاد تمام بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک

زمان : 13 مهرماه 1395 ساعت 17 الی 19


وسایل مورد نیاز داوطلبان جهت شرکت در دوره:

اینترنت با سرعت حداقل 256 Kbps
داشتن اسپیکر و میکروفون
Webcam

در صورت وجود سوال یا ابهام داوطلبان می توانند در ساعات اداری (8-16) با شماره تلفن 02166904493 تماس حاصل نمایند یا از طریق آیدی YM_RA@ از طریق سامانه تلگرام در تمام ساعات شبانه روز پیام خود را برای مدیریت پورتال ارسال نمایند.

لازم به ذکر است، قبل از ثبت نام در دوره می‌بایست در سایت http://vimb.ir عضو شوید.

منبع: خبرگزاری بسیج
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر