۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۵۸۹
پیام رهبر معظم انقلاب به مناسب آغاز کنگره عظیم حج و سالگرد دو فاجعه کشتار زائران خانه خدا در مکه ، بازتاب گسترده ای در خبرگزاری ها، وبسایت ها و رسانه های خبری منطقه داشت.
به گزارش پایداری ملی، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسب آغاز کنگره عظیم حج و سالگرد دو فاجعه کشتار زائران خانه خدا در مکه ، بازتاب گسترده ای در خبرگزاری ها، وبسایت ها و رسانه های خبری از جمله در کشورهای لبنان، مصر، سوریه و عراق داشت.
 
وبسایت روزنامه لبنانی النشره با انتشار پیام رهبر انقلاب به حجاج این تیتر را انتخاب کرد و به نقل از ایشان نوشت: سعودی ها بقای خود را در دفاع از مستکبران جهانی می بینند.
 
شبکه لبنانی المیادین نیز ضمن «شدید اللحن» توصیف کردن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، به نقل از ایشان نوشت: بقای شما (سعودیها) مرهون دفاع از مستکبران جهانی است.
 
وبسایت مصری "عربی "21 با انتخاب این عنوان که " حاکمان سعودی خدانشناسند و حجاج را به قتل می رسانند "،  به انعکاس بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و به نقل از ایشان گزارش داد: حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب  کرده‌اند، متّهم می کنند.
 
شبکه لبنانی المنار نیز ضمن پوشش کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ایام حج، به نقل از ایشان نوشت: آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه‌ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی حقیرند.
 
پایگاه العهد نیز ضمن انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری، نوشت: آیت الله خامنه ای در پیام خود صراحتا اعلام کردند که رژیم سعودی با همکاری با استکبار جهانی از جمله صهیونیستها برای بقای خود بر مسند قدرت و تداوم سیاست های ظالمانه خود تلاش می کنند.
 
سایت خبری الاتجاه وابسته به شبکه تلویزیونی الاتجاه ارگان خبری کتائب حزب الله عراق نیز پیام کامل رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده است.

 سایت خبری المسیره وابسته به تلویزیون المسیره یمن ارگان خبری انصار الله که در یکی از گروه های خبری عراق اشتراک دارد، مهمترین فرازهای پیام رهبر معظم انقلاب را دسته بندی و منتشر کرده است.
 
پایگاه خبری «العرب نیوز» نیز با انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری، نوشت: رهبر عالی ایران در این پیام انتقادات شدید اللحنی را متوجه حکام سعودی کردند.
 
شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی نیز به انتشار برخی از فرازهای پیام مهم مقام معظم رهبری در آستانه ایام حج پرداخت و اعلام کرد: رهبر عالی ایران در پیام خود خطاب به مسلمانان جهان، انتقادات شدید اللحنی را نسبت به سعودی ها مطرح کردند.
 
شبکه عراقی سومریه نیوز نیز به انتشار بخش هایی از پیام مهم حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در آستانه ایام حج مبادرت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر