۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۱۹
اولین نشست مخاطرات زیستی استانهای شمالی پیرامون آفت شب پره شمشاد و گیاه مهاجم سنبل آبی عصر روز سه شنبه مورخ 95/6/9 در وزارت کشور برگزار شد.
اولین نشست مخاطرات زیستی استانهای شمالی  پیرامون آفت شب پره شمشاد  و گیاه مهاجم سنبل آبی در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، مولوی معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور برگزاری این نشست را با توجه به گستره مخاطرات زیستی  مذکور در راستای کنترل و پایش مخاطرات، بسیج و بکارگیری منابع ملی با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد امروز قرارگاه شفای کشور با حساسیت هرگونه مخاطره ای را در جای جای کشور رصد خواهد کرد.

نبوی مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران ضمن گرامیداشت شهدای دولت، سنبل آبی را تهدید آینده  بخش کشاورزی دانست. و یادآور شد امروز این گیاه مهاجم در جوامع  توسعه یافته نیز به یک مخاطره جدی تبدیل شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه زیستی مازندران آفت شب پره را یک آفت نوظهور و قرنطینه ای دانست که طی یک ماه اخیر قریب 1500 هکتار از شمشادستانهای شمال را درگیر کرده است و با همت ادارات کل منابع طبیعی استانهای شمالی از مبارزه تلفیقی و بیولوژیک در سطح 500 هکتار از این اراضی انجام شده و جمعیت آفت تحت کنترل درآمده اما با توجه تعدد سن و نسل امکان طغیان آن دور از انتظار نیست .

وی ضمن تکریم دوستداران محیط زیست استفاده از سم را در مبارزه با این آفت منتفی دانست و استفاده از هرگونه سموم شیمیایی را منوط به اجازه محیط زیست اعلام داشته و بیان نمود  به هیچ وجه استفاده از سم در دستور کار نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر