۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۹۹
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید اجازه دهیم مسئله اقتصاد مقاومتی، جناحی باشد بلکه باید فراتر از سیاست بازی ها و مسائل انتخاباتی به آن پرداخته شود.
به گزارش پایداری ملی، سردار محمدرضا نقدی ظهر سه شنبه در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید در مشهد اظهار کرد: ایران پیشرفت شگفت انگیزی در تسخیر سنگرهای کلیدی جهان دارد.

وی ادامه داد: مردم در کشورهای غربی با سرعت بالا به اسلام روی آورده اند و سرعت پیوستن به اسلام و درک آن بیشتر می‌شود.

با اشاره به اینکه دنیا با سرعت زیادی به اسلام روی می‌آورد، به مسئله کشورهای لبنان، فلسطین، عراق و یمن اشاره و اظهار کرد: در یمن قرار بود یکماهه این کشور را ببلعند و حذف کنند، اما هم اکنون بیش از یکسال گذشته و هر روز شکستشان آشکارتر می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارضی عربستان در یمن خرج شده است، گفت: آنها با ماجرای کودک کشی آبروی خود و سازمان ملل را بردند، امروز یمنی ها در دروازه نجران هستند و تاسیسات نفتی عربستان را با موشک هدف قرار می دهند که این موضوع استکبار را به وحشت انداخته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هم اکنون در دوره حساسی قرار داریم و باید هوشیار و دقیق عمل کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمول این دوره را به روشنی بیان کردند که این فرمول همان اقتصاد مقاومتی است و مانع اجرای این سیاست ها در کلام رهبر انقلاب نفوذی ها هستند.

نقدی افزود: نفوذی ها می خواهند ایران را به یک اقتصاد شیخ نشین، فروش نفت خام و یا کشور بی آینده تبدیل کنند اما ولایت تحقق اقتصاد مقاومتی را از ما می خواهد و هم اکنون انتخاب با ما است.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد صنعتی و پیشرفته است و باید به تاریخ و دوران گذار کشورهای صنعتی نگاه کنیم، این کشورها جان کندند، پوست انداختند و تلاش کردند، اما ما می گوییم فعلا روابط خارجی را درست کنیم تا اقتصاد شکوفا شود. این حرف، علمی نیست و در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را از سیاست زدگی و وجه المصالحه شدن برای شعارهای انتخاباتی نجات داد، گفت: اقتصاد باید بر روی محور علم حرکت کند و بر اساس قواعد علمی باشد، بعضی ها می گویند اگر به جریان مقاومت کمک نکنیم اقتصاد شکوفا می شود، اما نمی دانند که اگر ما به مقاومت کمک نکنیم، دیگر امنیتی نخواهیم داشت که چرخ کارخانه‌ها بچرخد و این یعنی امنیت با عنوان عنصر اولیه اقتصاد وجود ندارد.

سردار نقدی با بیان اینکه کمک به جریان مقاومت هزینه نیست بلکه بستر سرمایه است، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم مسئله اقتصاد مقاومتی، جناحی باشد بلکه باید فراتر از سیاست بازی ها و مسائل انتخاباتی به آن پرداخته شود، اما در این بین ما به فروش بیشتر نفت افتخار می کنیم و الحمدالله می گوییم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: نباید اجازه دهیم اقتصاد مقاومتی یارانه سیاست های جناحی باشد و خرج شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند نباید در مقابل نسیه امتیاز نقد بدهیم، خاطرنشان کرد: حتی اگر درهای دلار هم به سوی ما باز شود، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود. ما ۶ سال است که تلاش می کنیم تا به گشایش دلار برسیم، اما اگر در همین زمان به دنبال حذف دلار از اقتصاد جهانی می رفتیم، هم اکنون موفق شده بودیم؛ زیرا امروز بسیاری از کشورها همدرد ما هستند و از دلار عاجزند و باید گفت نجات دادن کشورها از دلار مهمتر از رزم مجاهدان حماس است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه همه ما می دانیم باید نرخ سود بانکی کاهش یابد، گفت: سوال اینجا است که چگونه باید سود بانکی را کاهش دهیم که سرمایه ها به سوی بازارهای بورس، سکه و زمین نرود. ما انتظار داریم در بحث اقتصاد مقاومتی برای هر منطقه کتابی نوشته شود و ظرفیت های آن منطقه مشخص شوند.

وی همچنین به مسئله انضباط اقتصادی به عنوان یک اصل مهم و شکوفایی اقتصاد اشاره کرد و افزود: باید یک انضباط سخت گیرانه در اقتصاد اعمال شود زیرا رها کردن مرزها، گمرک ها، گردش های مالیاتی آزاد و قاچاق کالا بی انضباطی اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: متاسفانه ما بحث ها را سیاسی و انتخاباتی می کنیم و نامزدها می گویند ما به حساب های مردم سرک نمی کشیم، چرا ما باید همه مسائل را سیاسی کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه نباید با مردم سخت گیر و با کارگزاران نرم باشیم، اظهار کرد: بلکه باید رفتار ما با مردم در مقابل تخلفاتشان نرم و با کارگزاران سخت باشد.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر