۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۷۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی از آموزش 3 هزار و 500 مربی مدرسه در خصوص مباحث پدافند غیرعامل در استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، احمد جهانسری  با بیان اینکه در چند سال اخیر در خصوص پدافند غیرعامل تحولات بسیاری را در کشور شاهد بوده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به وجود تهدیدات بسیار متفاوت در جامعه علی‌الخصوص استفاده دشمن از فضای مجازی که در مقابل آن دفاع سایبری مطرح می‌شود، مردم باید با فضای سایبری آشنا شده و از تهدیدات آن آگاه شوند و این جز با آموزش امکان‌پذیر نیست.

وی، با تاکید بر اینکه آموزش‌ها در خصوص پدافند غیرعامل باید از دوران ابتدایی و مدارس آغاز شود، افزود: در این راستا آموزش‌ها از سطح مدارس آغاز شده و از یک سال و نیم گذشته 3 هزار و 500 مدیر مدرسه طی دوره‌های 10 ساعته آموزش داده شده‌اند، چرا که اگر مدیری در این خصوص توجیه باشد به راحتی می‌توان آموزش در مدارس را پیش برد.

جهانسری در ادامه با بیان اینکه امروز مسئله تهدیدات سایبری در کشور در اولویت است، ادامه داد: در حال حاضر در استان نیز فضای مجازی در حال‌ توسعه بوده و همه می‌خواهیم کارهایمان را از طریق فضای مجازی انجام بدهیم، در اینجا سئوالی مطرح می‌شود که آیا این فضای مجازی خطری دارد؟!

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: در راستای شناسایی تهدیدها با گروه‌های قدرتمند سایبری دانشگاه تبریز ارتباط برقرار کردیم و این گروه اعلام کردند که هر کدام از سایت‌های استانی را که می‌خواهید هک کنیم، در پی این درخواست مدیریت ارشد استان اجازه دادند تا سایت‌های مشخصی هک شوند که نیم ساعت بعد اعلام شد سایت‌های موردنظر هک شده است.

وی، گفت: ادعا داریم همه سایت‌های اداری در بخش دولتی و خصوصی قابل نفوذ بوده و اداره کل پدافند غیرعامل می تواند هر سایت اداری را هک کند.

جهانسری افزود: سازمان‌های دولتی و خصوصی برای آگاهی از راه‌های نفوذ و ارتقای ضریب امنیت سایت‌های خود به سازمان پدافند غیرعامل مراجعه کنند تا کارشناسان این امر را معرفی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر