۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۲۹۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به نقش و جایگاه مباحث پدافندی، گفت: پدافند غیرعامل در حال حاضر به‌عنوان یک ضرورت برای جامعه اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهدی شادنوش صبح چهارشنبه در نشستی با مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در محل دفتر خود،  افزود: در بحث پدافند غیرعامل از مسائل اساسی که به سلامت و بهداشت جامعه مرتبط است لحاظ کردن اقدامات پدافندی در مقابل تهدیدات سلامت و بیولوژیک در سطح استان است که همه اقدامات و پیگیری ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مبارزه با انواع تهدیدات و مشکلات در این بخش انجام شده است.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در بحث پدافند غیر عامل برای جلوگیری از ماجراجویی های دشمن در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: دبیرخانه  کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان یکی از دبیرخانه های فعال در این بخش است که تمام مسایل و موارد مربوط پدافند را در دانشگاه علوم پزشکی دنبال و پیگیری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمانت بهداشتی درمانی سمنان همچنین بر آمادگی کامل این دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی، انجام مانورهای مرتبط و اجرای برنامه های پدافند غیرعامل را در سطح استان اعلام کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان هم با اشاره به فعالیت ها، خدمات و تلاش های ارزش آفرین در حیطه سلامت و درمان جامعه، حفظ و حراست از این اقدامات و دستاوردها را مهم برشمرد و افزود: پدافند غیر عامل به دنبال مصون سازی، بازدارندگی و توام خدمت رسانی و ایجاد فضای مناسبی برای انجام برنامه های درمانی، بهداشتی در زمان تهدید و شرایط اضطرار در جامعه است.

ایرج کارخایی در ادامه گفت: تدوین و ابلاغ طرح جامعه مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمنی در حوزه سلامت مخصوصا تهدیدات بیولوژیکی در سطح استان بسیار مهم و اساسی است که باید مد نظر دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

وی همچنین بر اتخاذ تدابیر مورد نیاز برای حفظ و ارتقای آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک و انجام اقدامات مورد نیاز و هماهنگی بین سازمان های مرتبط در حوزه بهداشت را برای برخورد با بحران ها و اقدامات دشمنان در این حوزه را پر اهمیت و کارساز دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر