۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۲۳۲۴۷
با همکاری منطقه 8 عملیات انتقاال گاز ایران و ادراه کل پدافند غیرعامل استانداری اولین دوره سناریو نویسی ماننور و رزمایش در راستای عملیاتی کردن برنامه های دوسالانه اداره کل پدافند غیرعامل در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اعلام خبر برگزاری دوره آموزشی سناریو نویسی در تبریز گفت: این دوره در راستای عملیاتی کردن برنامه های دوسالانه اداره کل پدافند غیرعامل و نیاز کارگروههای تخصصی  با همکاری مسئول عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور و به میزبانی و مساعدت مدیرعامل محترم  منطقه 8 عملیات انتقال گاز  در تبریز برگزار می شود.

اولین دوره آموزشی سناریو نویسی مانور و رزمایش در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

جهانسری افزود: هدف این دوره رسیدن به فهم مشترک در راستای رزمایش ها و مانورهای پدافند غیرعامل در استان  است. 

وی ادامه داد:  اگر بخواهیم یک رزمایش خوب داشته باشیم باید حتما یک سناریوی خوب داشته باشیم.  سناریو توصیف همه احتمالات و ارائه تصویر روشن از یک پیش آمد نامعلوم است. 

جهانسری افزود: باید متخصصان سناریو نویسی در استان تربیت شوند تا با احصاء تهدیدات احتمالی و نوشتن سناریوهای خوب در راستای پایداری استان قدم برداریم و آسیب های احتمالی را به حداقل برسانیم. 

اولین دوره آموزشی سناریو نویسی مانور و رزمایش در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر  منطقه 8 عمليات انتقال گاز نیز در این دوره  بر تداوم آموزش و به روزرساني موارد ايمني تاكيد کرد. مهندس بایبوردی  با تاكيد بر آموزش و آگاهي از موارد پدافندي و بحران، دستيابي به مسائل علم روز و تجهيز زيرساختهاي نوين را جهت آمادگي كامل كاركنان يادآوري نمود.

بايبوردي اجراي طرح‌هاي پدافند غيرعامل را زمينه حفظ سلامتي وكاهش آسيب‌پذيري نيروي انساني دانست و گفت: با رعايت اصول پدافند غيرعامل و اجراي دوره هاي آموزشي طراحي و سناريونويسي، ضمن هدفمند نمودن رزمايش و مديريت زمان، متوليان امر را در شناخت نقاط ضعف و قوت و آسيب شناسي عوامل اجرايي در رفع بحران، ياري مي نمايد. 

وي ضمن اشاره برتوانمندسازي نيروهاي انساني در شرايط اضطراري از طريق آموزشهاي مناسب و برگزاري رزمايشها، اظهارداشت: متناسب با طبيعت كار و روند فعاليتها، حصول اطمينان از آمادگي روحي و رواني پرسنل و برخورداري ازسرعت عمل كاركنان در مقابله با بحرانهاي احتمالي، تداوم دوره هاي آموزشي و رزمايش هاي امداد و نجات اجتناب ناپذير و ضروري مي باشد. 

در ادامه اين كارگاه آموزشي، پور اسد، معاون عملیات سازمان پدافندد غیرعامل ایران ، ضمن با اهميت خواندن كارگاه هاي آموزشي سناريو نويسي و موارد مرتبط با آن گفت: بدون تعريف استراتژي و برنامه ريزي، رسيدن به هدف، سخت و نا ممكن بوده و اطمينان از توان مقابله با بحران با تنظيم سناريوهاي مختلف و اجراي مانورهاي آزمايشي محقق مي يابد. 

پور اسد با تاكيد بر اينكه مديريت بحران و پدافند غير عامل و سازه هاي پايدار براي دفاع و مقابله با تهديدات دشمنان ضروريست، افزود: امروزه با گسترش دانش و اطلاعات وآشنايي با شيوه هاي صحيح مديريت بحران در جامعه و سازمانها، ضرورت بكارگيري راهكارهاي پيشگيرانه را درناكام گذاشتن فرصت طلبان ايجاب مي نمايد. 

وي با عنوان اينكه هيچ جامعه و يا سازماني مصون از بحران نيست گفت: مديريت بحران فرايندي است برنامه ريزي شده به منظور كسب آمادگي در برابر وضعيت هاي اضطراري و مخاطره آميز كه سبب كاهش آثار ناشي از بحران، امدادرساني سريع و بهبود اوضاع تا رسيدن به سطح عادي مي شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر